fredag 18 september 2015

De däringa veckorna

Tiden går, men inte riktigt lika fort som jag skulle vilja att den gjorde.

Imorgon är det tre veckor kvar till start.
I och med att det "bara" är marathon som ska springas så är det träning till rätt tätt inpå start. 
Den mesta tiden i Korea kommer alltså bedrivas som ett träningsläger med ett avslutande lopp.

Eyes on the target gäller nu.
Jag börjar bli nojjig när folk hostar runt omkring mig och jag tvättar händer väldigt många gånger om dagen.
Jag börjar också bli otålig och sådär småirriterad som jag kan bli när det drar ihop sig till tävling. Jag vill  mest komma iväg. och när jag väl har kommit iväg så vill jag gärna starta....det är ju tävla jag är där för. Men jag får lägga band på mig. Marathonloppet går inte förrän den sista tävlingsdagen. Så fram till dess får jag nöja mig med träning och heja fram de andra svenska lagen i sina grenar.

Jag har redan börjat sniffa på ett nytt mål till våren. Jag vet jag vet, jag ska inte göra det förrän jag korsar mållinjen. 

Men bara lite kan man väl få?

I övrigt så försöker jag komma in i det här med att vara student och det är ju lite annorlunda mot min vanliga vardag.
Jag försöker ändå hålla rutinerna, gå upp i tid, inte slarva bort dagen (dock så lägger jag gärna träningen innan lunch om jag kan) och sen framåt eftermiddagen så är man klart.

Det går sådär än så länge.
Men jag försöker, har ju lite tid på mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar