tisdag 20 december 2016

Framåt framåt, med en dag i taget

Dagarna går. På lördag är det julafton. Jag vägrar bli tagen av den däringa julstressen. Jul kommer det att bli ändå och det är vilka som sitter runt bordet och inte vad som står på det eller vad som ligger under granen som räknas.

Träningen går framåt och bra. Jag springer, fort, långt, kort, långsamt, lyfter saker och aktiverar rätt muskler på gymmet. Känner redan nu att det kommer bli bra det här. Bara jag pallar. För nu har vi vridit upp allt ett snäpp. Jag är trött och det händer saker med kroppen.
En dag i taget. Ett pass i taget.

Imorse var det segt. Jag kom inte ut förrän 8.30.
Dubbelpass med 70 min distans stod på schemat och jag planerade att springa hem från den sista skoldagen senare. På skolschemat stod det föreläsning med doktor hamstrings, även känd som Carl Askling, men den slutade 2h tidigare än beräknat och jag trodde att mina ben skulle vara lite uppröra på mig men de travade mer än lydigt hemåt i rask takt.

Angående 2017 så har jag skissat lite på tävlingar. Vill tävla lite mer på kortare lopp, från 10 km och uppåt i en vettig hastighet för att få upp lite bra tempo. Hojta gärna om ni har något bra tips, gärna lokala smålopp!

Än så länge ser skissen ut såhär:
- Stadion marathon 14/1
- Bislett 50 km 18/2
- Skövde 6h 11/3 
- Borlänge 6h 25/3
- TEC, kanske 50 miles, eller pacea, 21-23/4
- Sätermaran (hel eller halv) 6/5
- Stockholm marathon 3/6


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar