fredag 9 oktober 2015

Det drar ihop sig

Fredag idag. Endast två nätter kvar tills det är dags att ställa sig på startlinjen.
Idag vilar vi, gör inte så mycket förutom äter, läser, dricker kaffe och laddar mentalt.

Igår var vi på heldagsutflykt, kultur och landsbygd och dagen innan det var vi i Seoul. Det var en lång dag men intressant. Det bor 15 miljoner människor i och omkring Seoul. Ett av varuhusen vi besökte hade öppet mellan 10.30 AM till 05.30 AM, bara en sån sak.
Jag och Mattias tog fotmassge som drog ut på tiden (tur att det är åt det hållet iallafall) och vi fick sprinta tillbaka till bussen. (Nu tror jag nog att den hade väntat in oss och inte lämnat oss vind för våg i Sydkoreas huvudstad, men ändå).
Jag satt bredvid en amerikansk soldat (med rötter i Kenya) på bussen. Han skulle springa sitt andra marathon nu på söndag, det första hade han gjort på 2.22.....han frågade mig om jag skulle försöka kvala till OS i Rio.
Jag sa nej.....

Huvudet känns bra och kroppen känns bra. Nu är det inte långt kvar, vilket är ganska skönt. Jag ser fram emot att snöra på mig skorna på söndag morgon och låta kroppen släppa loss allt den har tränat för det senaste halvåret.

Vi har redan börjat pratat om vad vi längtar efter och ska göra när vi kommer hem. 
För min del ska det bli väldigt skönt att ha en normal kudde och sova i en mjukare säng (det tror jag gäller för de flesta). Sen ska det bli gott att äta a-fil och havreringar :) och så längtar jag efter att kramas med min älskling, han är himla bra på det.

Jag sprang en sväng i förmiddags. Eller ja, runt runt utanför den inre avspärrningen i Athletes Village, ca 1,25 km. 
Superlätt jogg stod på schemat och jag följde det verkligen, dock gick det sjukt fort. Det bådar gått inför söndag :)

En sak slog mig också när jag sprang i förmiddagssolen, vilken otrolig ynnest det är att få vara här. Att få åka halvvägs runt jordklotet och få  representera sitt land och sin Försvarsmakt. Att ha en Team Captain som bara är till för oss löpare och som ska se till att omständigheterna blir så bra som möjligt. 

Sedan är ju organisationen här enorm. Det finns en träningsanläggning och tävlingsanläggning för respektive idrott och bussar som tar en till de olika platserna var 20e minut. Vi äter och har tillgång till mat 18 av dygnets 24 timmar, sover, tränar lite lätt, har turistat och sett andra tävlingar. Jag är mer än nöjd med min vistelse under dessa Military World Games och jag är jätteglad hur de svenska försvarsmakten ser på sina atleter och är stolt över att vara en del av den organisationen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar