måndag 5 oktober 2015

En dag som inte är tävlingsdag

Nu har jag varit i Korea i ungefär tre dygn. 
Jetlagen är på väg bort, men jag känner att om ytterligare en natt så är jag på topp.

Benen och kroppen har känts lite sådär, magen är egentligen inte hungrig på de tider som det är mat, men det går bra.
Igår kändes benen mycket bättre och flåset hade hunnit komma ikapp också.

Idag är det vilodag och på förmiddagen åkte vi in till Mungyeong Stadium och tittade lite på fäktning och friidrott. Samt så tog vi möjligheten att reka marathonbana, medelst taxi.

Banan är inte platt som på VM i Eindhoven, i princip är det motorväg som är lite böljande. En (två, i och med att man springer ut och vänder åt två olika håll) riktiga backar, brant uppför och brant nerför efter ungefär 25 och 37 kilometer.
Annars så är jag nöjd med banan, den uppförslöpning man gör på vägen ut kompenseras med nedförslöpning på vägen tillbaka. 
Sista biten upp mot stadion (där start och mål är) är en ca 500 m lång backe, tänk Västerbron. Det blir något att bita i efter 41 km.

I övrigt så tuffar livet i Athelets Village Guesan på.
Igår traskade vi ner till själva Guesan. Ett samhälle ca 2 km bort.
Det är kul att få se lite omgivningar. 
Landskapet runt omkring är väldigt bergigt och förvånansvärt grönt och lummigt. Det är varmt på dagarna men kallt på morgonen och nätterna. Tydligen är det kallt för årstiden.
Väderprognosen för söndag lovar 16 grader på dagen, 11 på morgonen och risk för regn.
Mycket bra säger jag.

Alla har ju olika scheman beroende på gren, vi delar rum med några av Flygfemkamparna (och en friidrottstjej från Uruguay). 
Deras schema är minst sagt lite tuffare än vårt.
Avresa härifrån vid 05.50 varje dag och tillbaka runt 20 eller ännu senare. Så ser det ut fram till fredag då deras tävlingar är klara.

Japp......

Vi har egentligen inga hålltider förrän söndag morgon kl 06. Då går bussen till starten.

Svensk fäktare in action




Herrarnas 10 000m, vinnare blev en kille från Bahrain, runt 27.30 tror jag sluttiden blev

Fin arena som specialbyggdes till Military World Games


Här står jag lite random och filosoferar i Korea :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar