måndag 2 november 2015

Nya drömmar, nya mil

Phiew.
Nu har det gått ett tag sedan jag landade in från Korea.
Jag har haft viloperiod. Ägnat mig åt motion. sprungit när jag känt för det, gymmat när jag känt för det. Det mesta har varit ostrukturerat och det har varit skönt. Jag har gjort sånt jag inte brukar göra så ofta.
Bra för kropp och knopp tror jag.

Men nu får det vara nog :)

Om en vecka börjar jag träna igen. En sak som är skönt är att startsträckan kommer vara betydligt kortare än efter ett tufft 24h-lopp. Där kan det ta veckor innan man ens känner igen sig själv både i tempo och känsla.

Säsongen och året är snart slut.
Så vad står på menyn för nästa år?

24hVM går nästa gång 2017, men redan nu kommer träningen indirekt styras mot detta. Den gången ska jag ha bättre utsikt från prispallen.

Anmälningsperioden till Western States öppnar nu på lördag och lottningen är första helgen i december. Jag ska hålla alla tummar jag har men chansen att komma med är tyvärr liten.
Men! Skulle det vara så så är det självklart ett av de stora målen inför nästa år. Loppet går av stapeln sista helgen i juni i ett svettigt Kalifornien. Vilken grej det hade varit att få stå på startlinjen (och självklart att ta sig över mållinjen) !

Om det nu skulle vara så att min lott inte blir vald ur den där stora tombolan, så kommer jag att springa ett 24h-lopp i Aten i mars, (enda tiden på året det är vettigt att tävla i Aten ;) ) , för att då springa långt och förhoppningsvis säkra mitt deltagande i VM 2017.

Sen har jag lite dumma ideér inför nästa års andra stora mål, men det måste jag fundera vidare på om det är så att jag egentligen vill......



Nya mål, nya mil att erövra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar