fredag 18 januari 2013

Brrrrrr.....

Idag är det kallt. 
Kallare ska det bli enligt SMHI (dock så har de ju haft fel förr om man säger så).

Dagen startade med löpning i härligt sällskap av Ann-Sofie och Anna G. Rackarns praktiskt och trevligt att vi alla tre bor inom en radie av några kilometer bara :)

-9 visade termometern när jag steg upp.
Åt ett kokt ägg, två torkade fikon och en näve valnötter innan jag travade iväg.
Vi tog vägen längs vattnet mot Karlberg, sen lämnade vi av Anna som fortsatte själv åt sitt håll medans jag och AnnSofie rundade Kungsholmen.
Modden från igår hade frusit och det var behagligt för fötterna att ta sig fram.
När jag var framme vid Karlberg igen stannade klockan på 16 km.
Bra morgonrunda!

Jag tycker det är lite halvsvårt att klä sig när det kvicksilvret ligger runt den punkten. Alltså när det är kallt, men inte så förbaskat kallt att man fryser fast.

Idag blev det:
- Kompressionsstrumpor
- Långkallingar
- Asics vintertights
- Polo-underställströja
- Tröja från Newline
- Salomon vindjacka
- Reflexväst
- Mössa
- Mina vanliga löparhandskar från Nike.

Sprang med rygga också vilket drog upp värmen på ryggen och runt  midjan.
Allt som allt kändes det som jag gjorde rätt val idag.
Jag är lite konstig. Jag är världens fryslort i vanliga fall och gillar inte att frysa, vill gärna ha varmt inne och sover gärna med tjockt täcke och i pyjamas.
Men när jag springer eller tränar har jag helst så lite som möjligt på mig.
 
Men jag ska nog ändå investera i underkläder av ull, så jag slipper frysa om den däringa bakdelen.

2 kommentarer:

  1. Hej. Vilken fin runda med fint sällskap!
    Hur gör du så vattnet inte fryser i dina långpass när det är så kallt som nu?
    Tips!?
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lyckas sådär med vattnet faktiskt. Har sprungit med ryggsäck så då har jag haft vätskeblåsan invirat i kläder i stora facket. Sen har jag haft slangen innanför jackan. Men igår frös det ändå. Oftast blir det slush i början :) man får vara noga med att blåsa tillbaka vattnet om man har slang.
      Tycker det är enklare med vätskebälte runt midjan, då kan man ha det under jacka och väst.
      Värma på vattnet/drycken lite innan är bra också.
      Man får prova sig fram :)
      Jag funderar på att köpa fleecetyg eller ngt annat bra och sy typ en påse åt blåsan, och kanske isolera slangen med ngt :)

      Radera