söndag 20 januari 2013

Mindre brrrrr idag

Idag var det mindre kallt. Alltså varmare.

Hade en liten farhåga att det kalla vädret från igår skulle hålla i sig så jag hade laddat upp med massor med lager inför dagens träning.
Jag "slapp" bylsa på mig allt.

När jag klev upp imorse visade termometern endast -4.
Lattjo, på med vintertights, långa strumpor, underställströja, t-shirt, tunn jacka, pannband och handskar.
Ut genom dörren och påbörjade transportlöpningen in mot Stadion.

Team Stockholm Marathon tog en vända runt Södermalm idag. 
Otroligt fint väder och löpningen var en ren njutning.
Det var en sån dag där jag kände att jag hade kunnat springa hur långt som helst :) såna dagar borde infalla lite oftare, typ när det är tävling på att springa hur långt som helst ;)
19 km med 3:45gruppen, plussade på med transportlöpning hem och sammanlagt blev det strax över 29 km.

Denna vecka landade på 94 km.
Hade väl gärna haft tresiffrig summa i träningsdagboken men så blev det inte nu.

Vi mötte rätt mycket folk när vi sprang .
I 3:45gruppen var vi ca 65 personer idag. Det blir alltid lite dragspelseffekt när man är så många, speciellt när man springer i stan.
Jag är väl medveten om att TSM inte är de enda som springer och inte äger gatorna men vi visar hänsyn till trafikregler och andra löpare/hundägare/promenixare/annat löst folk, då tycker jag att samma sak tillbaka inte är för mycket begärt.
Oftast möter vi glada miner, några japaner (antagande) tyckte vi var så kul att de drog fram kamerorna och vi mötte många glada tillrop från passagerarna från färjorna som hade anlänt till Stadsgårdskajen.
När vi är i höjd med Eriksdalsbadet möter vi en löpande dam, som när hon passerat oss slänger ur sig "Jävla idioter". 
Jaha damen, är du den enda som springer här? 
Det är allmän väg och hur kan man bli upprörd över individer som vill ut och träna? Herregud, trista människa.
Svårt för mig att förstå men alla är vi olika.
Som tur är så var hon i minoritet då som sagt de flesta möter oss med ett leende. Det tackar jag för.

Imorrn är det ny vecka och nya kilometrar som ska erövras :)
Can't wait!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar