lördag 7 september 2013

Dalarna i mitt hjärta

Vi är i Borlänge.
Stället jag gillar mest. <3

Jag har haft något bös i halsen på sistone.
Vaknat och känt att det är lite tjockt.
Inget som har påverkat mig nämnvärt.
Jag har ändå vilovecka :) träningen är lågintensiv.
Fokus på mycket och bra mat och sömn.

Igår strosade jag och Rikard runt i Falun.
Hittade en mycket bra sak från Casall som kommer få följa med mig på tävlingar här framöver 
 

















Dessutom fyndade jag en rosa smartshake häromveckan.
Har velat haft en under en längre tid.
Den är smart för att den har två fack som man kan skruva på under om man vill ha med sig lite smått och gott.
Jag använder mig inte av något pulver  men dricker ofta en shake med mjölk, banan, sojamjöl, ägg och lite bär efter jag har tränat.
Sen kan man ha med nötter eller något annat smått i de två facken.
Praktisk för man slipper ha olika små burkar med sig.
Det bästa med den är ju också att den är rosa :)
Mer rosa åt folket!

Hösten har kommit med stormsteg.
Jag stormtrivs!
Frisk luft och fina färger.

Igår var jag och mamma ut och premenerade i Mellsta, motionsområdet som ligger alldeles nära här.
Förbi den där raksträckan där pappa stegade upp 60 m åt mig när jag tränade friidrott som liten. Han räknade tiden när vi inte hade något tidtagarur. Jag persade nästan varje gång J
Förbi spårcentralen där jag spenderat otaliga tisdagar och torsdagar på skidträning.
Det var sig likt.
Vi gick gröna spåret baklänges.
Gröna spåret är ett kuperat 7,5 kmspår.
Oj vad stolt jag var när jag som 12åring sprang det utan att stanna första gången.
Eller när jag var lite och inte fick åka i Ödalarna själv (två väldigt branta upp- och nerförsbackar), pappa åkte med mig mellan benen.
Eller när jag sprang intervaller i Skjutbanebacken och pappa stod bredvid och räknade. 

Härliga minnen <3

Köpte mig också en ny cykelhjälm igår
Hemma har jag liksom inte fått tummen ur.
Har åkt omkring med en trasig en i flera veckor nu.
Stod och drog lite i den på jobbet häromdagen och fick till slut med mig en stor bit.

Ok, den kanske hade några år på nacken.
Typ 15.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar