söndag 1 september 2013

Distansträning och barndomsminnen

Dagens pass var distansträning, lade in 5 snabba kilometer i mitten för att få lite tempo.
Tuffade bort mot Sollentuna (mitt nya place to be during löpning) och sedan vidare till Edsberg.
Vek av vägen och in mot spåren som går förbi Rösjöns camping.

Åh it brings back memories.
Rösjöns camping var där vi alltid bodde med husvagnen när jag var liten och vi skulle till Stockholm.
De gångerna var oftast när mamma skulle springa antingen Sthlm marathon, Lidingöloppet eller Tjejmilen. :) 
Ni ser hur jag är fostrad.

Det var sig likt.
Sist jag var där var när jag sprang mitt första marathon. 17 år gammal. 2003. 10 år sedan.
Vi hade slagit upp förtältet och grillen var med och det blev ett riktigt firande när loppet var över.
Jag själv kunde knappt äta, än mindre röra mig :)

Annars minns jag den gången när pappa slog ihjäl en huggorm med kastrullen på vägen upp till diskrummet.

Eller när romerna snodde vårt diskmedel i ovan nämnda utrymme, mamma blev sådär glad.

1996 under OS i Atlanta gick vi upp mitt i natten för att se Ludmilas final på 100m häck.

En annan gång var det sån storm att förtältet lyfte och det var ett fasligt sjå med att försöka hålla det till marken.

Det där förtältet fick nästan alltid ligga kvar i sin påse.
Det slutade liksom aldrig bra när vi skulle sätta upp det.
Eller ja, det kom upp till slut men inte utan lite bråk och sura miner.

Sicka minnen :)

Hursomhelst så tog jag 5,6kmspåret och gjorde 5 snabba (ja det tycker jag) kilometer efter ca 14 km distans.
Fortsatte sedan i distanstempo hemåt och trodde nästan jag var på väg åt fel håll när jag upptäckte att jag var helt rätt strax i Mörby centrum.

15 grader ute och en fin sensommarkväll.
0.75 li vatten och två gel slurpade jag i mig.
Törstig idag.
De där gelen kräver sin vätska också.

Stannade klockan på 32.73 km, (inte för att jag räknar ;) ) och känner mig nöjd för veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar