söndag 22 september 2013

The aftershakes

Såhär ca en vecka senare så känns det som att kroppen (rent muskulärt och stelhetswise) är åter på utgångspunkt.

En nagel har sagt upp sig (enligt rutin), en är blågrön och påväg att gå samma väg och en överväger löneförhandling.
I övrigt har svullnaden lagt sig och fötterna har blivit omhändertagna. på ett bra sätt.
Jag är med i en testgrupp för Apotekets räkning och har därför smort fötter både morgon och kväll.
Dessutom har jag lattjat runt i mina Freshgear-strumpor som kapar återhämtningstiden ytterligare.

Jag har sovit väldigt bra denna vecka. Ligger ju lite minus på energikontot så det gäller att ta hand om sig.

Låren är mjuka igen och vaderna stramar inte som fiolsträngar.
Kroppen i övrigt har helvilat, såsom den förtjänat.
Imorgon är tanken att jag ska köra lite lätt distans för att få lite normal cirkulation igen.
Dock åkte ju mina springskor i soptunnan direkt efter målgång i Danmark.
Hmmm, får göra ngt åt det på onsdag tror jag :) 
Som tur är har jag nog ett par gamla skor på jobbet.

Det är höst och otroligt fin och frisk luft ute och dagen har spenderats i Ekerö-trakten med de där jag gillar extra mycket, nämligen R, mami och syster med extra vikt i anfallsriktningen :)
Vi kikade och fikade på Äppelfabriken på Färingsö, letade sedan efter en biodling men gick bet och fick moloket åka hem.
Depåstannade på Ekerö Möbler för att syrran tänkte att de kanske har något fint.
Jag vände när jag såg ett soffbord för 15000, med matchande soffa för 39900, dock nedsatt från 64000! Ett kap? vad vet jag :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar