söndag 9 november 2014

Vilodag och träningsdag i Arvidsjaur

Det hände mycket den här veckan.
I onsdags kväll åkte jag till Arvidsjaur för jobb.
Samtidigt ställde sig min fina vän Kristina Paltén på löpbandet i Kista för att springa i 48h.

Torsdagen var vilodag för min del, så det blev ett kortare bålpass på gymmet med min kompis Hanna som är sjuksköterska på Arméns jägarbataljon innan det bar av hem till henne för att äta ren.
Då sprang Kristina fortfarande.




På fredagen sprang jag 15 km på övningsfältet. Jag blev utskjutsad och sen sprang jag tillbaka.
Vilken tystnad.
Den får man inte i Stockholm.
Fantastiskt.

Det låg lite snö på marken och vara några minusgrader så det var lite annorlunda.
Steget var lätt och andningen fin och jag njöt av ensamheten.
Den får man inte ofta, trots att jag genomför 95% av mina träningspass själv.
Medan jag sprang gjorde Kristina sina sista steg mot världsrekordet på 48hlöpning på löpband.
322.93 km.
Jag är mållös.

Igår gjorde jag sista långpasset innan Bislett.
29 km med bästa Anna G och det var två tunga kroppar som rundade Spånga, Vällingby och upp till Stora Mossens IP för att sen ta oss tillbaka till Solna.

Till veckan lättar träningen något för att sista veckan bestå av kortare distanspass och lite fartlek.
Phiew.

Jag är fortfarande stark.
Dock trött.

Idag anmälde jag mig till lottningen inför Western States.
Nu gäller det att hålla alla tummar och tår den 6/12 när lottningen avgörs.
Aaaaaaaaahhhhhhhhhh vad jag vill ha en plats!!! :)

Igår hade också Officersklubben sin årliga höstmiddag på Karlberg. 
Jag och Rikard var där, rackarns trevligt.
Jag äger annat än träningskläder visade det sig :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar