söndag 4 januari 2015

2014; En återblick, del 1

2014 har gått iväg. 2015 har kommit.

Vad hände 2014 egentligen?

Januari:
Jag och Emelie fick besked om att vi kom med till Salomon X-reid Hardangervidda och jag började träna backe på mina små kycklingben.

Jag deltog på mitt första Elitidrottsläger i Försvarsmakten som en uppstart inför Military World Games i Korea som går av stapeln i Oktober 2015.

I slutet av månaden var det dags för årets första tävling, som i och för sig skulle vara träningstävling. Därmed inte sagt att det var en rackarns trevlig tillställning






Februari:
Då gjorde jag slag i saken och gav mig själv ett träningskort på Friskis & Svettis , vilket jag har haft mycket glädje av under  året.

Jag funderade över det där med att våga.

Jag var på läger med Landslagsgruppen på Bosön och blev tokigt inspirerad vilket alltid är lika trevligt :)


Making it work.

Slutet av februari spenderade jag i Bodenövning.






Mars:
Jag blev lite carried-away och drog av lite för många pass på Friskis under en vecka :)

Jag åkte söderut och spenderade en träningshelg i Jönköping med bästaste Emelie.

Var självklart ute och härjade med rosa väskan och åkte till Borlänge. Där jag mest var sjuk, men ändå.

Återvänder till livet och kraschar på cykeln, enligt rutin.

Sist men inte minst åkte jag på jobbresa till US and A.
Där jag passade på att springa ett 6h-lopp .


April:
Här kretsade det mesta runt Täby Extreme Challenge. Jag förberedde mig bra.

...och jag vill drista mig till att säga att jag genomförde det ännu bättre :)

Vad är väl ett genomfört ultralopp utan en analys?

Eller en återhämtning.

Svarade på lite löparfrågor.

och sprang så fort att jag nästan spydde.







Maj:
Jag och Anna G åkte till Gävle för att springa halvmarathon.

Jag åkte återigen till Boden på tjänsteresa och där var det förbaskat blåsigt och kallt och jag hade packat fel kläder.

Började min väg mot Anna Laurell-armar ;)

Juni:
Maj avslutades med min favorittävling Stockholm marathon. Jag var på jakt på nytt personligt rekord. Verkligheten blev en helt annan och det var min förmodligen min värsta tävlingsupplevelse hittills.

Jag bestämde mig för att ta min träning till nästa nivå och började samarbeta med Andreas Falk.

Jag fick en väldigt glad och samtidigt tråkig nyhet om ett kommande äventyr.

Och så avslutades juni med att jobba på de däringa armarna i kombination med att öva upp min mentala spänst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar