fredag 27 mars 2015

Rodelträning

Idag gjorde jag sista långpasset inför VM.
40 km stod det.
Ute regnsnöade det. Måttligt uppmuntrande.
Satt vid frukosten  och finulade med mamma vad jag skulle ta för runda.
Inget verkade vara en bra idé.

Efter frukost la jag mig på soffan och funderade lite till.
Det slutade med att jag tassade iväg i riktning mot Sportfältet och Borlänge ultra-banan.
Banan på VM är också ca 2 km lång så det passade ju utmärkt.

Inledningsvis kände jag mig inte särskilt inspirerad men resonerade så att det var bra pannbensträning inför vad som komma skall.

Perpeteum i vätskeryggan och 4 gel, blåbär och äpple/kanel, smarrigt.
Efter 20 km pluggade jag i iPoden i öronen och lät lite gammal hederlig hårdrock bära mig framåt.

Ytterligare 20 km senare pustade jag ut på uppfarten.

Dusch,mat och så iväg till massör-Malin.
90 min senare var jag välknådad och mörbultad.
Det blir nog bra.

Nu gäller ryggläge resten av kvällen .
Kanske ska kika på vad Stenmark presterar på dansgolvet?

Imorgon blir det morgonpass medelst 15 km distans. Sen ska jag supporta kusin vitamin när hon springer Borlänge 6h :)

1 kommentar: