lördag 23 maj 2015

Hesa Fredrik

Jag är hes.
Och snuvig.
Och hostig.
Och slemmig i halsen.

Igår kom jag hem från Finland där jag varit hela arbetsveckan.

Jag var ju teamleader vilket innebar att det var mitt jobb att peppa och heja på kadetterna i mitt (team blue) lag.
Detta resulterade i en hes hals. Det såg ut att vända men då hamnade jag i en intern konflikt och tävling med lagledaren  för Team Red (en dansk kapten  som var precis lika mycket tävlingsmänniska och dålig förlorare som jag), vilket innebar att jag var tvungen att skrika ännu mer.

Addera lite för lite sömn, för lite kläder och ett halvkyligt boende så blir summa en halvförkyld Maria.

Hursomhelst så har ja haft en jättekul vecka med många trevliga utbyten.
Alltid lika kul att lära känna kollegor från  andra länder.
Tyvärr kom mitt lag bara trea men jäklar vad de kämpade.
Tävlingarna innefattade: fotboll, stafett, biathlon (löpning + handgranatskastning), hinderbana och Military Team Sports.

Idag är det endast e  vecka kvar till Sthlm maraton.
Trots förkylning så känner jag mig rätt trygg.
Fick iallafall till ett fint distanspass där jag tuggade på i 4.50fart totalt ansträngningslöst samt ett intervallpass på bana Under veckan.




Rackarns fin löparbana på skolområdet. 

Vi åkte båt över och flög hem. Vad skådade mitt öga från middagsbordet om inte en Visby-korvett 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar