tisdag 19 maj 2015

Hoppla pålle

De senaste veckornas träning har gått bättre och bättre. Det känns tillochmed som om kroppen börjar få upp lite fart.
om en och en halv vecka är det Stockholm maraton och jag står på startlinjen för 12e gången.

Jag har ett mål, att springa på strax över 3.15.
Klarar jag inte det så kommer jag inte gråta blod. Detta lopp syftar till att få en utgångspunkt inför träningen mot säsongens andra stora mål, Military World Games i Korea i oktober. Då ska jag springa riktigt fort på maraton.

Just nu befinner jag mig på andra sidan Östersjön på finska Militärhögskolan för nordiskt kadettmöte. Några dagar innehållande föreläsningar och seminarier samt idrottstävlingar i multinationella (Finland,  norge, Danmark, Sverige är här) lag. Jag är teamleader för Team Blue. Vi kommer att krossa de andra ;)

Här kan man va. Brände några distanskilometer i behagligt högt tempo idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar