tisdag 26 maj 2015

Optimala förutsättningar

För några år sedan  hörde jag en friidrottare svara, på frågan hur det hade gått på tävlingen, ;"Nja,  det var ju inte optimala förutsättningar direkt".
Tilläggas bör att den aktuelle idrottaren hade presterat sitt bästa internationella resultat på flera år.

Hursomhelst.
Jag hade JÄTTEGÄRNA haft optimala förutsättningar någon gång inför och under en tävling.

Men det funkar inte så inom idrotten. Det finns inga om.
Det finns absolut inga "om inte".

Vinnaren har alltid en handlingsplan,  förloraren har alltid en ursäkt, sägs det.
På lördag är det Stockholm maraton.  Jag ligger under täcket på ett hotellrum I Kiruna och har hostat och snorat mig igenom de senaste dagarna.
Sjuk helt enkelt.
Samt att det kommer vara 6 veckor sedan jag sprang 24h i sträck.
Så kan det vara och jag valde själv att anmäla mig.

Men lik förbannat kommer jag kämpa som en idiot på lördag.  Springa mitt absolut allra bästa,för den dagen .
Det är det som Don't forget to be awesome, handlar om. Att göra det absolut bästa med det man har.

Inga jäkla ursäkter om att det är två varv, det är för varmt, för kallt, jag gillar inte det här eller det där.
Har man gett sig in i leken får man  leken  tåla.






Tjänsteresa i Kiruna denna vecka. En av de bästa löneförmånerna.
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar