torsdag 19 november 2015

Huvudet är tydligen redo, kroppen får bara hänga med

Imorgon åker jag till Oslo för att på lördagen delta i Bislett International Indoor Endurance Festival. Jag kommer starta kl 22.00 på lördag kväll och gå imål på söndag förmiddag kl 10.00. :) 
Loppet går under Bislett Stadion i centrala Oslo och är en kulvert på 546 m med tartan som underlag och tillochmed en liten backe. Det är femte året i rad som jag åker dit.

Detta är mitt första 12h-lopp faktiskt och helt ärligt har jag varit lite tveksam till formen.

Huvudet däremot, det verkar vara med på tåget. Härom natten drömde jag att jag var på VM (det gick av stapeln inne på stadion där vi gick i mål på marathon på Military World Games, märkligt) och det var ungefär 10 min kvar till start då jag upptäcker att jag har glömt gel, sportslick och det mesta väsentliga. Dessutom är det ingen som vet hur det blir med supporten eftersom alla ska springa.
Det här är en återkommande dröm jag har innan lopp. Ofta så missar jag starten, springer fel, eller så händer något annat väldigt osannolikt. Att jag skulle ha glömt gel och sportslick på ett VM, det är osannolikt. 
Nu får vi bara hoppas på att kroppen kommer in i matchen också.

När jag anmälde mig fick jag som vanligt fjärilar i magen och var supertaggad. Inom kort insåg jag att det endast var två och en halv vecka kvar till tävling. Dags att börja träna då kanske....

Å andra sidan är jag såpass rutinerad vid det här laget att det jag ska lägga energi på det är att göra mitt eget lopp, komma ihåg att även om det bara är "hälften" av det jag brukar springa så är det ändå 12h som ska avverkas, och det gör man inte i en handvändning, man gör det under tolv timmar. :)

En av mina eminenta systrar följer med som support , jag har packat enligt mina vanliga listor och chiafrö-gelen som funkade förträffligt på VM är inköpt.

Då är det inte så mycket kvar då.

Jag lade tillochmed en halv förmögenhet på en tröja från X-bionic som heter The Trick. Som ska hjälpa till att kyla kroppen (och det kan jag verkligen behöva). Den är i samma material som mina handledskylare som fungerar utmärkt och skulle det vara så att det inte funkar så bra som det är tänkt så är den ju ändå rosa :)

Vill man skicka hälsningar till mig under loppet eller önska en låt, hårdrock är ju alltid välkommet under natten ;) så kan man maila på bislett24t@gmail.com ; ange namn och vilken sträcka löparen springer, så kommer speakern att läsa upp de under loppets gång :) syrran kommer också ha min telefon och vidarebefordra eventuella sms till mig under loppet. 

Don't forget to be awesome!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar