torsdag 5 november 2015

Jag råkade.....

...anmäla mig till ett lopp.

Eller ja, hur man nu "råkar" anmäla sig till en tävling det vet jag inte men jag råkade faktiskt anmäla mig till Bislett 12h om två och en halv vecka.
Jag kunde inte låta de ha en massa roligt i Oslo utan mig.

Först fick jag de där fjärilarna i magen som alltid när man anmält sig till en utmaning.
Sen kom jag på att det bara är två och en halv vecka kvar.
Oh crap...

Iår blir det ultra-fest hela helgen på Bislett. 48h och 24h startar på fredagen, 6h på lördag kl 12 och 12h på lördag kväll, vilket innebär att jag startar kl 22 på lördag och springer till kl 10 på söndag.
Som det brukar vara då, förutom att det "bara" är halva tiden.

Man kan tycka att det "bara" är 12 timmar. Men det finns inget "bara" med att springa i 12h. Jag kommer att ta det på största allvar och självklart finns det ett mål. :)
Jag har inte tränat specifikt för det, det har ju varit marathonträning som gällt det senaste halvåret, men jag tror jag har mycket att vinna på min rutin.
Nu ska vi bara se om jag lyckas lura med mig någon som support. I och med att det inte låg i planen har jag inte bokat upp någon av mina "ordinarie" trogna supporters.

Any volunteers? :) 

Sen är det ju så att jag inte kan hålla mig riktigt utan jag åker dit redan på fredag eftermiddag, annars missar jag ju alla 24h-löpare och det går faktiskt inte för sig.

Men efter Bislett, då ska jag inte tävla mer iår.

Tror jag...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar