torsdag 25 augusti 2016

Tävling i helgen, Maria är nervös

Imorgon åker jag till Norge för att tävla.
Jag ska springa Ringerrike 6h.
Häromdagen slog det mig att det var rätt längesen jag sprang ett 6h på ett seriöst sätt.
Närmare bestämt 2011, då jag sprang Karlstad 6h.

2014 sprang jag iochförsig B.U.S 6h när jag var på tjänsteresa i New York. 
Dock var det ett infall samt en väldans kuperad bana.
Trots det kunde jag skrapa ihop drygt 65.5 km. Så det får jag ha som någon form av "skamgräns" inför helgen.

Coach sa; "Du ska slita lite, men inte blod."
Hehe, ungefär lika tydligt som "det är en hårfin linje mellan idioti och pannben." :)

Jag åker västerut med ett leende, det ska bli kul att tävla och det är massa trevliga norrmän som kommer vara på plats.
Jag kommer göra mitt eget lopp med målet att energin ska fungera och jag ska inte stressa. Jag ska komma ihåg att jag är en mycket bättre 24h-löpare än 6h-löpare, men det är alltid bra att kliva utanför sin egna box. That's when we live!

Sen lovar jag att slita lite :)

Jag har haft lite strul på långpassen på senaste tiden, känt mig seg och svag (det är då de där märkliga tankarna kommer; "Hur har jag någonsin lyckats springa, fortare än det här dessutom, i ett helt jäkla dygn???", men i söndags släppte det och nu har jag rätt känsla igen. Do you wanna get rocked? ;)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar