tisdag 13 september 2016

En sån där bra dag

Idag var en sån där bra dag.
Det kändes redan när jag slog upp ögonen och gnuggade bort gruset att det skulle bli bra.
Frukost vid köksbordet och kaffet framför datorn medans jag passade på att plugga lite innan det var dags att bege sig till skolan.

Gästföreläsning med Helena Andersson, fystränare för damlandslaget i fotboll, intressant även om man (läs jag) inte är intresserad av fotboll. Det finns mycket att titta på och jobba med. 

Efter föreläsningen gladdes jag åt det stundande tempopasset som låg framför mig. 110 min i block om 3 km med först distansfart och därefter 3 st stegrande kilometer och så runt runt igen, coach knows how to pick'em.

Förra gången hade jag en utmärkt hare i Lisa Ring (Sthlm marathon 2.52 och vinnaren av Ultravasan 45 2016) men idag var hon ute på annat.
Jag tog mig ner till Djurgårdsbrunnskanalen och sen snurrade jag där tills passet var klart (lyckades alltid få den snabbaste kilometern på grussidan där det lutar lite lite uppför....) och jag joggade tillbaka till GIH.

Det var varmt. Det var jobbigt. Men jag var stark! Jäklar, så stark var det längesen jag var på ett tempopass.
Höll mig inom kravet på samtliga snabbaste kilometer och jag var sjukt nöjd!

Igår, men rätt söt ändå.
Jag känner mig stark och formen börjar komma krypande!

#39dayslefttoeuropeanchampionship38dayslefttoimprove
;)



Ny dag, ny mat att stoppa i lådorna

Solen tar banne mig fortfarande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar