onsdag 26 april 2017

Det finns kompisar och så finns det kompisar

Jag har turen att ha snabba kompisar, sen att de är ruggigt trevliga det gör ju inte saken värre.
Lisa är en snabb kompis. Henrik är en annan, (inte riiiktigt lika snabb som Lisa, men å andra sidan så är det inte så många som är det), bor nära mig, och ställer upp som pacer när det vankas nattpass.
Det gjorde det inatt.

SMHI hade lovat uppehåll från midnatt.

De har haft fel förr om man säger så....
kl 03 möttes vi upp utanför mig och ner från himlen kom det snöblandat regn. Inte att göra så mycket åt.

Vi travade iväg. 40 km stod på schemat. Det gick lite fort i början för att få upp värmen.

Bort till Brommaplan, vidare till Alvik, Västerbron och rundade Söder. 
På Stadsgårdskajen blåste det satan, nästan så det blev kallt. Nu hade snön övergått till regn. Fortfarande inget att göra åt.

En fot framför den andra och in med energi med jämna mellanrum.
Västerbron igen, Alvik, Ulvsunda (tillika sista bron för dagen), en sväng i Frösunda och sen slog klockan över till 40 km.
Det slutade påpassligt att regna när vi hade ca 8 km kvar.
Tack vädret.
Tur att man inte är gjord av socker.

...trots att jag är så söt...... :)
Eller som Henrik sa, "Vi slapp pollen denna gång."
Garanterat pollenfritt.

Tack Henrik för mycket bra paceing och sällskap!

Jag kan meddela att frukosten, och framförallt KAFFET smakade väldigt bra.
Nu ska jag återhämta, dricka vatten, plugga och sen jogga ett kortare pass i eftermiddag.


#66dayslefttotheworldchampionship65dayslefttoimprove


...jag, resten av dagen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar