måndag 17 april 2017

Sicken vecka...

Jadu, det har varit en intressant vecka. Eller ja, det beror väl på hur man ser det. Jag väljer att ta lärdom, även om vägen dit alltid tenderar till att vara tuff.

Trots att det bara är jag som lägger pressen på mig så är det inte alltid så förbaskat lätt att inte göra det. 
Jag vet ju att jag kan nå mitt mål, som och för sig inte har ändrats den senaste veckan. Det är bara förutsättningarna som ruckats lite i kanten.

Men Maria, vem sa att det skulle vara lätt?

Nej jag vet att det inte är lätt. Det är lite det som är meningen. Då hade alla gjort det.

Onsdagen ventilerar jag mentalt med Lisa (2.37-på-marathon-Lisa) under 60 min innan jag fortsätter trava runt på Stadion i bra fart på dåliga energinivåer i kroppen. Hon sa "nu springer vi sakta Maria".
Eh, japp. 4.45fart är ungefär det långsammaste hon kan springa :) men bra för Maria att härdas lite och det är lätt att dras med och våra pass går oftast äckligt bra.
Det är tur att man har såna vänner...för att inte tala om coachen, jesus vad hans öron får tåla alltså :)

Påskhelg.
Pannbenslångpass på lördagen. Vill mest grina och gå hem men lyckas ta mig i kragen.
Söndagen lyckas jag inte så bra. Tar mig till Danderyd och sen blir det buss hem.

Lärdom.

Kommande vecka ska jag vara bättre, och inte dra förbaskat mycket lärdomar.

Och sova mer, tänkte jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar