söndag 12 augusti 2012

De Olympiska Spelen

Sitter i soffan, där har jag befunnit mig under större delen av dagen hittills faktiskt.
Det blev sent igår, hade bjudit över syster + svåger på middag och det slutade med att vi spelade Alfapet till klockan två på natten. Hehe, rackarns bra men klurigt spel det där, speciellt när man aldrig får några vokaler ur den däringa rackarns påsen!!!
Men den aktiviteten ledde till att jag var helt slut när jag vaknade, är tydligen inte van vid att vara vaken till klockan två längre. Tur det.

Kollade herrarnas marathon, underbart att titta på. Teknik, elit, täten, klungan, taktik, utbrytning. Härligt.
Det enda som fattades var Mustafa Muhammed. 
Jäkla SOK, men vissa andra kan vi skicka som inte tar sig vidare från kval eller får ett streck i protokollet. Det sägs att de är där för att få erfarenhet. Mhm, det kan jag väl hålla med om att det är bra. Men då måste man ju för fasen skicka de som faktiskt kan prestera också.

Ska inte hänga upp mig på det, har redan pratat och diskuterat det med många.

Igår blev det en fin runda i solskenet med älsklingen. Ut mot Bromma och Solna och så en vända på Kungsholmen och tilbaka över Västerbron. 
Apigt varmt tyckte jag. Det tyckte inte han.
Lite roligt att de enda sollinjerna man har kommer från mina korta tights och från sportbhn. Det bevisar ju å andra sidan det jag inte gjort på semestern, legat och solat.

Det har varit många vackra prisutdelningar under OS och enligt rutin så har jag nästan bölat till vissa av de. 
Jag vet inte vad det är, men just det där med att se atleter högst upp på prispallen, med en guldmedalj runt halsen och total lycka sprids över deras ansikte, deras nationalsång spelas samtidigt som nationsflaggan sakta hissas. 
Ja, man behöver ju inte vara kanonblödig för att ögonen ska tåras.

Nu är det snart handbollsfinal. Tror och hoppas att det kommer bli en nagelbitare. :) 
Efter finalen blir det träning.
Sen är OS slut, vilket nästan är tur får då slipper man behöva vara uppe så förbaskat länge på kvällarna.
4 år tills nästa gång, hinner de göra ultralöpning till en OS-gren tro?

Ska det bli höst nu är det tänkt?
Nästan så jag hoppas det, skön, frisk luft, lite löv som faller mot marken, lite lera att springa i i skogen. Eller?


Imorgon ska jag på massage. 
Jag bävar lite. Förra gången jag var där rann tårarna och mina muskler har nog inte blivit mjukare av en mängdperiod på två veckor...
Men det som inte dödar det härdar!


Blir det en höst med mycket regnställ?
Detta är för övrigt den 2 juni iår...

3 kommentarer:

  1. ALLA nordiska länder hade representanter på maran utom ett.....

    Hoppas de får ordning på dina stela muskler!! När är det VM?

    SvaraRadera
  2. Mmmm I know, tror inte han hade gjort bort sig precis.

    Ja det får han säkert, frågan är bara hur ont det kommer att göra på vägen dit ;)

    SvaraRadera