lördag 4 augusti 2012

Position: Schlätta

Vi befinner oss i Skövde. Ankom som sagt i förrgår efter en väldigt behaglig tågresa (1:a klass is the shit, tack SJ för sommarkampanjen).

På eftermiddagen på torsdagen tog jag mig upp på berget. Benen hade som sagt känts väldigt sega i två dagar innan och det var läge för ett lugnt pass i återhämtningens tecken. 
Hade tillochmed glömt att ta på mig klockan men det kvittade egentligen.
Tog gröna milen och fokuserade på att hålla en bra teknik och att bara låta benen göra sitt. Höll ett skönt tempo och strävade efter att det inte skulle vara jobbigt. 
När jag kom tillbaka till stadion såg jag att min lugna joggmil hade avverkats på 53 minuter. Kände ingen som helst ansträngning och benen mådde kanon. Tog det som ett bra tecken!

Stretchade och körde lite rehabövningar medans jag inväntade min löpcoachdate.
När hon kom joggade vi en 5kmare och pratade allmänt om träning och tävling och löpning och livet.
Efter det ar det dags för lite barfotalöpning och löpskolning och vi avslutade med lite rörlighetsövningar då hon som jag har en lite bångstyrig rygg.

Snyltade skjuts hem och sen smet jag iväg för att inmundiga tacos och snusa på en 4mån-bäbis :)

Gårdagen innehöll ett snabbdistanspass över 15 km. Kändes ohyggligt bra trots att jag trodde det gick alldeles för sakta på de avslutande 5. 
Kroppen känns bra, ryggen trilskas lite men då måste jag vara noggrann och komma ihåg att göra som jag ska med stretch och övningar.

Förutom det så är det fortfarande helt underbart att det är OS! 
Vilket innebär att man får äta frukost och middag framför tvn och det är berättigat att spendera flera timmar om dagen framför densamme ;)

Ikväll har jag hört att det vankas 30årsfest! Men först en tvåmilare till.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar