lördag 31 augusti 2013

Spöregn och 16 grader!

Idag tog det en bra stund innan jag tog mig ut på dagens pass.
Igår lurade jag till mig en extra vilodag, eller ja, lurar ju egentligen bara mig själv.
Men hursomhelst, idag satt jag mest och fånade mig.
Kom på många ursäkter att inte träna.
Till slut ringde jag Anna G och kort därefter var jag på väg ut genom dörren.

Både idag och igår vaknade jag med något konstigt i halsen.
Inte halsbränna och inte ont i halsen men somewhere in between.
Högst obra.

Så jag spenderade gårdagen med systeryster. Vi flanerade på Hemnet, picknickade på Drottningholm med lånehunden och avslutade med middag hemma hos oss. hade det allmänt bra med andra ord :)

När jag väl kom ut var jag rädd att det skulle vara sådär segt i vaderna som jag har känt ett bra tag nu på sistone.
Men icke.
Jag flög fram.
Tanken var 20-25 lätta kilometer.
Kände jag av halsen eller att pulsen stack iväg så skulle jag gå hem.
Nej nej. 
Det enda jag kände av var den friska luften och regnet som hälldes ner.
Underbart.
Knappt en människa ute och benen travade lätt på.
Rundade Sollentuna centrum och sen hemåt igen.
Drygt 20 km och både pulsen och halsen höll sig i schack :)

Imorrn springer jag ut till Rösjöns camping, tar ett varv på ngt lämpligt spår där och så hem igen.
Någon som har lust att hänga på?? :)

Vi ska förresten försöka ha en vegetarisk dag i veckan.
Idag blir det kikärtsbiffar till middag.
Om någon har något oemotståndligt att dela med sig av på den vegetariska sidan så hojta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar