söndag 29 juni 2014

Snuvisch

Jag jobbar måndag och tisdag veckan som kommer. Sen är jag ledig :) 
Inleder ledigheten med att åka till Norge och springa 123 km över Hardangervidda med bästa fröken Andersen! Det kallar jag ledighet!

Jag är dock lite snvuvig.
Det började efter ytterligare ett thaiboxningspass med min kollega.
De renoverar idrottshallen på Karlberg för tillfället så vi förlade passet utomhus. Kanon.
Det gick tillochmed bra, ingen spya , samt att det börjar kännas lite naturligare med slagen. Reaktionsförmågan är något bättre och jag är en aningens mer stryktålig, så det går ju framåt :)
Under sparringronderna gick det också bättre, förutom att min kollega smackade till mig i magen så att jag ramlade ihop. 
Live and learn. Spänn bålen hela tiden.
Och att han slog mig på snoken så jag flög bakåt och sen i marken.
Live and learn. Håll uppe garden hela tiden.

Efter slaget på snoken så har jag varit snuvig. 
När jag låg där på marken kände jag att det rann från näsan och jag trodde jag hade blött näsblod för första gången i hela mitt liv. Men det var bara snor.
Är det möjligt att någon snorkanal eller något blev överaktiverad? :)
Hursomhelst så är jag pigg i övrigt och idag blev det styrketräning.

Jag har fått två olika program av min kusin, the PT.
Ett för ben och höft och ett för rygg och axlar.
Idag var det rygg och axlar.

Jag och R joggade till gymmet (Friskis Hagastan) och sen körde jag:
- Stående axelrotation
- Latsdrag
- Sittande enmansrodd
- Räckhäv liggande
- Stående sidböjning med hantel
- Ryggresning
- Sittande axelpress
- Stående hantellyft åt sidan
 allt i 3 set med 15 reps.

Jag säger bara såhär; det blir inte jag som plockar ner kaffeburken från hyllan imorgon.
F.Y.I så kan man, om man inte har något bättre för sig, äta en halv brieost under tiden man känner träningsvärken komma i axlarna.

Bild från www.aftonbladet.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar