torsdag 6 augusti 2015

New shoes

Jag är ledig.
Ledig efter att ha jobbat efter semestern. Det är nice  :)
Att vara ledig öppnat upp en hel del tid.
Imorse när jag satt i soffan och tittade på nyheterna och drack kaffe hörde Elisabet  (min vän/kollega/triathlet/marathonlöpare) av sig och frågade om vi skulle springa.  Hon hade också distans på schemat.
Jag hade där och då nästan bestämt mig för att träna på kvällen, men ett sådant erbjudande kan man ju inte tacka nej till.

Drygt 80 min senare var jag hemma igen och då hade vi fått till ett bra distanspass i solen. Dvs efter jag hade fått skrapa upp det som var kvar av mig efter gårdagens träning.

Resten av dagen har jag ätit mat och druckit vatten . Jag svettades mängder i morse och inför passet imorgon är det inte läge att vara oförberedd.
8x1000 m i tävlingsfart på 10 km står på schemat.
Låter jobbigt.
Bra.

Ja jäklar, jag har köpt nya snabba skor? Det var ju det jag skulle skriva om :)
Hehe.
Jag passade på att ta mig till Runners Store. Bästa coachen jobbar ju där och han kan sin sak.
Idag blev det ett par New Balance.
Det är två saker som är märkligt med det.
1. Jag har i större delen av mitt liv sprungit i Asics. Men snabba Asics passar tydligen inte min fot.
2. Om det inte är Asics ska skorna åtminstone vara rosa. Dessa är turkosa. Dock med rosa inslag. Ok.
De levererades inte med fartgaranti. Det var då fasen, allt ska man behöva göra själv ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar