tisdag 19 januari 2016

Nytt schema och nytt mål

Det är kallt ute.
Vilket innebär många lager på lager för att inte frysa på träningspassen.
Vilket i sin tur innebär att tvättkorgen fylls upp ovanligt mycket fortare än vanligt.
Slutsats; mycket tvätt blir det.
Meeeeen what to do? Springer gör jag ändå. 

Jag har fått nytt fyra-veckorsschema från coachen och nu börjar det bli tufft. Styrketräningen är åter på schemat, det är ett nytt tufft tempopass inlagt, samt mycket mängd i form av distans (som jag ska skruva upp tempot lite på) och långpass och back-to-back.
En månad med detta upplägg och sen skruvar vi lite till inför mars.
Planen är ju att vara i toppform till valborgshelgen!

Dessutom kom ett glädjande besked igår då IAU annonserat att det kommer att bli ett Europamästerskap på 24h-löpning och det går av stapeln 22/10 i södra Frankrike.
Thankyou.
Där har vi säsongens andra stora mål, eller ja, största kanske.

Planen är naturligtvis att försvara min titel som Europamästarinna!
För att det ska lyckas så kommer det krävas stenhård träning och 110% fokus.

Jag välkomnar utmaningen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar