måndag 11 januari 2016

2015; My side of the story

Januari:
Jag funderade också över vad som komma skulle under 2015. Januari 2015 var också den dagen då jag hade varit i Försvarsmakten i tio år. Tänka sig va ? :) jag kommer fortfarande ihåg den där dagen när pappa vinkade av mig på stationen i Borlänge och jag klev på tåget till Skövde. 
En rackarns tur att jag gjorde det säger jag bara.

Jag förberedde mig för en lång period av jobb, under våren 2015 var jag borta 8 av 23 veckor.

Just det, jag och Isabelle åkte till Tallinn också, det gör vi aldrig om. I alla fall inte på vintern, fy fasiken säger jag bara. Det var första och enda gången jag har varit rädd på riktigt. Storm på Östersjön. Brrr........

Februari:

Denna månad var jag inte hemma många dagar. Det blev många tankar om motivation och jag hade en period i träningen då jag fokuserade på fart och jag säkerställde också min plats till VM.

I övrigt så var jag i Norrland. 
Typ.

Mars: 
Nu började det dra ihop sig till VM, jag funderade på vad som krävs.

Jag gjorde ett aktivt val och drog mig tillbaka från sociala medier den sista tiden inför VM.

Jag tog ledigt från jobbet, åkte upp till mamma för att fokusera en helg innan det var dags för sista veckan i formtoppningen.

April:

Det enda jag tror hände i april var att jag tog EM-guld, VM-brons, EM-guld i lag och VM-silver i lag :)

Maj:
Eeeehhhh...................jag försökte reflektera över vad som hände i Italien och så var jag sjuk. 
Ungefär så.

Juni;
Jag summerar ett bottennappspresterande i mitt 12.e Stockholm marathon.

Och så droppade jag och Kristina förbi Salzburg på midsommarhelgen för att springa Mozart 100, där Kristina vann sin klass och jag kom tvåa och fick prispengar, för första gången i livet :)

Juli:
Jag hade semester hela juli. Oj oj oj.
Både jag och Rikard fyllde 30 vilket innebar mysiga middagar på fina restauranger både i Stockholm och Göteborg, min familj överraskade mig med en kombinerad födelsedagsfest och fira-EMguld-och-VMbrons-fest där det minst sagt blev en sen kväll och så såg vi AC/DC på Friends arena :)
Rackarns vilken fin semester jag hade förra året!
Att det inte var speciellt varmt gjorde inte mig så mycket, jag slapp ju faktiskt träna på nätterna :)

Augusti:
Månaden rivstartades med att jag lade i en högre växel inför det kommande Military World Games, där jag skulle springa marathon.

Det där med marathonträning, det är jobbigt.
Och det ska det vara.

...Tack vare min coach.

Sista veckan i augusti började jag också på Tränarprogrammet på Gymnastik och Idrottshögskolan.
Ny sväng och ny start i livet.
Inledningsvis var det teambuildning i form av Insparc .
Jag hamnade i en klass med väldans massa bra människor.



September:
Skolan drog igång med buller och bång och jag klev utanför boxen två gånger under samma vecka.

Oktober:
Oktober var månaden då det skulle gå av stapeln och det senaste halvårets träning skulle ge frukt. Det var dags för Military World Games och vi åkte till Korea på andra sidan jordklotet.

Den sista tävlingsdagen får vi äntligen starta och det slutar med ett saftigt pers :)

November:
Månaden började med att jag råkade anmälde mig till Bislett 12h.
Vilket senare skulle visa sig vara bland det dummast jag gjort.

Jag hade två sjukt roliga helger med mina närmsta vänner.

Det sista jag gjorde i November var att lära mig saker den hårda vägen.

December;
Här var jag med om en häftig grej och blev några (iochförsig små) kroppsdelar fattigare.

Det bästa med december var nog ändå när jag fick äran att supporta min vän Paula under Personliga rekordens tävling i Växjö under luciahelgen.

Sedan avslutade jag det hela lite filosofiskt, men dock inte mindre sant för det.



Jag säger ett stort tack till 2015 för att du var det året du var!
Nu ska jag se till att göra 2016 till ett ännu bättre! :)

Don't forget to be awesome ;)


2 kommentarer:

  1. Ditt April och Maj bara älskar jag :-)
    ja, förutom att du var sjuk alltså

    SvaraRadera