lördag 23 april 2016

Lite förhårdnader är alltid bra

Om någon kan berätta vart den här veckan tog vägen så vore jag extremt tacksam.
Nyss var det måndag!!!!

Nu är det fredag (eller ja egentligen lördag) och jag har varit uppe alldeles för länge. Såsom jag brukar när jag är gräsänka.
Ikväll har jag däremot inte tittat på actionfilm och ätit räkor (men helgen är ju inte Slut än) ;)
Helt ärligt så har jag mest suttit i soffan och lyssnat på tystnaden.
Jag behövde det.

Imorgon bitti åker jag till Örebro över ddagen för att gå igenom strategi och målsättning med Helen.
Om en vecka kommer vi vara i Schweiz. Och förhoppningsvis sover vi.

Förutom att det är en vecka kvar till tävling så händer det annat i livet samtidigt. Jag har tenta i biomekanik på måndag. Jag trodde jag skulle slippa matte efter gymnasiet (det var ju därför jag blev officer ) men icke sa nicke. Det har inte gått fullt så bra som jag hade hoppats men efter gårdagens extralektion tändes en strimma av hopp även för mig och nu tror jag faktiskt att jag kommer att fixa det.

Annars så rullar idrottspsykologikursen framåt med rasande fart och jag tycker det var sjukt bra timeing av livet att den kommer precis inför en tävling. Hittills har vi avhandlat saker som målsättning, självförtroende,  nervositet, självprat, visualisering och självreglering. Något som jag kanske har användning för va? :) this is what I do liksom :)
Mycket bra.

Kroppen fortsätter att kännas bra. Igår blev det morgonpass tillsammans med Henrik i riktigt bra fart för att vara innan frukost (garmin lurades alltså inte, det går faktiskt fort när jag springer).
Veckan som kommer blir mest sprättiga små pass. Mest för att hålla igång.  Och så blir det ett sista möte med coach för en sistaminutenkoll.

Fötterna fick sig en genomgång ikväll också.  Klippte lite naglar och kollade över de rent allmänt.
De ser bra ut. Eller ja. Allt är ju relativt. De ser bra ut för uppgiften.
Inte så många naglar och så lite förhårdnader i kanterna.
Det är bra. Man springer inte så bra i ett dygn på babyfötter.
Såhär kan fötter se ut efter ett dygn i Bisletts katakomber. 2011, 211 432 m


2 kommentarer:

  1. Stort lycka till snygging! Du, säg till om du någon gång behöver en supporter! ;) Börjar att bli bra på det också! Kram!

    SvaraRadera