onsdag 17 juli 2013

Semesterträning

Jag gillar Kroatien :)

Efter flyg, buss, buss så var vi framme i Makarska.
Therese och Martin hade kommit några timmar tidigare och hämtat nyckel till lägenheten, rekat bad och lite annat.

Igår blev det morgonpromenad, ca en timme.
Det blåste något så infernaliskt.
Vid ett tillfälle höll vi faktiskt på att blåsa bort.

Igår var det klippbad för hela slanten som gällde.
Dock är tydligen nudister något vanligt förekommande i Kroatien, dock något vi inte visste om men som snart blev tydligt när folk som lade sig i närheten helt sonika tog av sig kläderna.
A.L.L.A kläder.

Mjahapp.

Vi bytte plats efter ett tag.

Idag skippade jag morgonpromenaden till förmån för värmeträning.
Sprang drygt 1h 15 min, med inslag av gång samt klättring då det var lite klippor i vägen på vissa ställen.
Körde med isad sportdryck i vätskeryggan, handledskylare samt vanlig keps dränkt i kallvatten.
Inkludera en vurpa i skogen, som tur var utan blodvite men blåmärke, samt ett eftermiddagspass med yoga och jag var rätt nöjd med dagens träning.

Klapperstensstrand blev det idag.
Mucho bra. :)

Maten här är kanon.
På mornarna åker fiskarna ut i sina båtar och sen säljer de fångsten i hamnen.
Grillade havsaborre och grillad minibläckfisk har stått på menyn hittills.

Jag låter bilderna tala för sig själva :)

















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar