söndag 14 juli 2013

Värmeträning

Igår var det varmt.

Redan klockan 7 var vi uppe och då var det 17 grader och steg allt eftersom dagen gick.
En morgonprommis runt Sjöarna och vi noterade att redan då hade fansen börjat köa för de bästa ståplatserna på kvällens Iron Maiden-konsert. (Vi andra köper sittplatsbiljetter och slipper stå i kö hela dagen ;) )

Hem och städa lite inför finbesök (syster+sambo) som skulle göra oss sällskap till kvällen och sen iväg för mys-löp-date med Anna G in till stan.

Kristina och Carina skulle komma hem kl 12 in till Stadshuskajen.
Dessa underbart fina damer som varit borta sen den 28/3 var nu på sin sista etapp.
De har sprungit från Istanbul till Åbo och sen paddlat genom Åbos och Ålands skärgård, Ålands hav och slutligen in i den svenska, Stockholmska skärgården för att nå sin slutdestination.
Jag har knappt ord för vad de här två damerna har genomfört.
Läs själva om det på Kristinas hemsida eller Carinas.

Tokigt varmt som sagt och jag passade på att testa både mina handledskylare som jag fick av fina Annelie och min kylkeps som jag fick av, ja, mig själv.
Trots att solen sken från en klarblå himmel kändes det inte helt asjobbigt att vara ute och springa.
Tror bestämt att tillbehören funkade rätt bra.
Dessutom hade jag fixat ner en decimeterstor isklump i vätskeryggan som gjorde att jag hade iskallt vatten i princip hela passet ;)

Efter att träningen var avklarad och syrran och Jonas hade hittat hem till oss var det dags för dagens nästa höjdpunkt, IRON MAIDEN!!!
Tokigt bra konsert (enligt mig) på fräscha Friends Arena.
Endast 6 st tånaglar, men rätt söt ändå :)
Dessutom skönt att slippa trängseln på pendeln då det är krypavstånd hem :)

Enligt uppgift så var det 56000 i publiken och det var rätt häftigt att se.

Vanligtvis tunnar det ju ur lite på ståplatsdelen ju längre bak det blir, men här var det knökat hela vägen.

Bruce och grabbarna levererade som vanligt och med Sabaton som förband var kvällen en hit!


Imorrn drar vi till Kroatien (för lite mer värmeträning kanske?), kommer bli mycket bra! :)

"Från Miklagård till Stadsgård", brudarnas äventyr :)

Många som ville hälsa de välkomna hem

Därborta kommer de!!!







Kittad.se :)





Ok, inte världens bästa bild men tokmycket folk var det :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar