söndag 9 februari 2014

En förbaskat energigivande helg med likasinnade!

I helgen har jag varit på Bosön.
Det var dags för Ultralandslagsgruppens "årliga" läger där som varade fredag till söndag.
Jag gjorde en abrovink och åkte ut på morgonen och hem på kvällen både lördag och söndag.

Shit vilken helg!
Jag var helt lyrisk när jag kom hem igår kväll.

Det är underbart att omge sig med sina likar.
Där man inte behöver förklara varför man ser tjusning i att springa i X antal timmar eller hur man gör om man behöver gå på toa eller om man får ont.
Man får höra berättelser om vad folk har varit ute på för balla grejer (nu närmst Johan Steene som vann Transomania! 300 km genom öknen, R-E-S-P-E-C-T!) och vad folk har på g, planer och drömmar.
En i gänget helt enkelt.
Ett rackarns bra gäng.

Denna gång hade vi även möjlighet att genomföra olika fystester såsom laktattest, maxpuls, styrka och lite annat.
Jag gjorde inte det.
Såhär i efterhand undrar jag hur jag tänkte där.
Men som det ser ut nu så ska jag åka ut och göra de någon dag när det passar lite senare.

Igår eftermiddag gavs en föreläsning om prestationsånget av Daniel Ekvall som jobbar med idrottspsykologi.
Väldigt intressant att höra olika aspeketer av detta.
På förmiddagen hade vi "värmt" upp och pratat fritt om prestationsångest och vad det kommer av, vad man gör åt det och annat.

Lördagen bjöd också på lite Rogaining (tack Rune!). Jag och Emelie teamade upp och hade ett jäkla flyt (ok, förutom en kontroll) runt Lidingö.
Idag körde vi lite längre och landade på ca 23,5 regniga kilometer.

 Under tiden vi sprang pratade vi om både det ena och det andra och bl.a. om när vi ska ut och göra detta i sommar :)
Som förberedelser inför det blir det en träningshelg i Jönköping helgen v 10 där vi får ännu bättre möjligheter att teama ihop oss och kötta i backar.



Jag kan inte riktigt sätta ord på det men jag blev jäkligt inspirerad, imponerad och bara väldigt väldigt glad av denna helg.

Världen , nu kommer jag och tar dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar