lördag 22 februari 2014

Snöpulsmorgon

Övningen flyter på.
Igår började det snöa, lite till och från först men sen ihållande.

I förrgår körde jag ett gympass, eller ja, mer rehab/bål/corepass kanske man ska säga.
Joggade på bandet som uppvärminig och sen körde jag:
- Flytta-hantel-runt-och-över-huvud 3x15 åt varje håll
- Fötterna-på-boll-händer-i-golvet-dra-in-benen-ut-igen-+-benlyft (tillräckligt luddig beskrivning?)x15 / sneda situps x25 x3 set
- Bålrotation med vikt, 3x15 på varje sida
- Draken 5/benx3 med medicinboll 5 kg
- Rumplyft med bensträck x 15 / rak planka 45 sek + sned planka 45 sek/sida x3

Imorse blev det en tidig morgon. Klockan ringde 05:15 och jag insåg direkt att det skulle bli ett snöpulspass.
Jag gav mig av mot sjön jag visste fanns bortanför Järnvägsstationen här i Boden. Visste inte hur långt det var ut (tänkte mig mellan 15-20 km), men i värsta fall skulle jag väl få vända.

Jag hittade runt sjön och det var en fin morgon trots att jag förbannade mig själv för att jag inte hade packat ner mina X-kross med den nya vinterlinsen jag köpte nyligen.
Det snöade från sidan och blåste underifrån.
Det var snöpulsning på hög nivå där snön gick halvvägs upp till knäna och det gick inte fort.
Trots det låg pulsen lågt och fint och jag blev piggare och piggare.

När jag nästan var runt sjön fann jag plötsligt en plogad cykelväg och vips dök kilometertiden från 6.42 till 5.22.
Det säger en del om hur mycket snö det var.

Hursomhelst blev tänkta minst 15 km, 12 km i slutändan men man får ha omständigheterna i åtanke. 

Idag är det lördag förresten, tänkte inte på det.
Nu springer de 24h i Espoo.
Jag håller koll på de :) samtidigt som jag håller tummarna.

5 dagar kvar i Boden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar