söndag 14 februari 2016

En bra vecka!

Jag har haft en bra vecka.
En förbaskat bra sådan faktiskt.

I skolan läser jag Tillämpad fysiologi, sjukt intressant, ju mer jag lär mig om kroppen desto mer älskar jag den. 
Samtidigt är det så att ju mer jag lär mer desto mer inser jag att jag inte vet. Jag har fått omvärdera vikten av saker jag trodde jag visste, men jag är inte sämre än att jag kan ändra på mig. Ibland iallafall ;)


"Ju mer jag lär mig, desto mer inser jag hur lite jag vet." - Sokrates.


Träningsmässigt så har jag fått till:
5 löppass, varav: 
1 tempo, 
2 morgonpass innan frukost i bra tempo, 
1 distanspass inomhus där jag bara ville dö litegrann, 
1 långpass på 6h
2 styrkepass

Visserligen har jag blivit av med en nagel som sade upp sig och jag fick gräva djupt i slutet av gårdagens långpass. Men det som inte dödar härdar. Det här stärker mig, såväl psykiskt som fysiskt.


Jag har även kommit igång med ett projekt till kursen i Idrottsvetenskap, jag mutar mina kollegor med wienerbröd för att de ska vara testpersoner :)

Nu ikväll fick jag reda på att det är klart att 24h-VM ska gå av stapeln 1-2/7 nästa år i Belfast på Nordirland.

Tackar.

Nu finns det inga ursäkter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar