lördag 18 maj 2013

The recovery

Drygt en vecka har gått.
Enligt tidigare mår jag oförskämt bra.
Hade vätskeansamlingar under båda stortånaglarna och under en annan nagel, men de har löst sig och fötterna känns bara lite stela om något.
Det dröjer nog en vecka till och sen ramlar 3-4 st naglar av.

Denna vecka har jag tagit det lugnt.
Jobbat.
Fått en hel del gjort på jobbet och det känns bra.

Ju snabbare man kommer in i rutiner med mat och sömn igen desto snabbare återhämtar man sig.

Jag brukar vara dålig på att äta och inte ha speciellt mycket matlust de närmsta dagarna efter 24hlopp, men denna vecka har varit annorlunda.
Jag äter bra och sover djupt och tungt, vaknar inte på nätterna.

I torsdags var det TSM-träning, den sista TSM-torsdagen.

Korta intervaller stod på schemat och jag medger att jag var lite rädd.
Jag tänkte först att jag skulle byta ner mig till en grupp som inte sprang så fort, men vi var så få ledare i min att jag blev kvar ändå.

Men kroppen svarade bra och jag drog av 45sekundersintervaller i strax under 4mintempo.

Inte illa pinkat av en trähäst som sprang 19.7 mil helgen innan.
Nä, men visst kändes det i kroppen, vore förbaskat konstigt annars.
Men det var inte jättefarligt.

Imorgon är det sista långpasset med TSM.

26 km med fartökning står på schemat.
Det ska jag nog fixa, hoppas jag, min grupp snittar ca 5:40 på långpassen.

Jag kommer hålla mig på mattan och träna lugnt fram till Sthlm marathon, sen börjar resan mot nästa mål.


Ikväll är jag gräsänka.

Det blir soffan och lite god mat.
Sen står valen mellan hockey, ESC och Hotel Translyvania (igen).
Får se vad det blir :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar