måndag 20 maj 2013

Skam den som ger sig

Igår var det dags för sista långpasset med TSM.
Turen gick genom city där både söder- och norrmälarstrand avverkades samt en sväng förbi Karlberg och i Hagaparken.
26 km med fartökning efter ca 10 km.
Det blev till sist rätt slitiga kilometer för min egen del.
Jag hade ju varit nervös över torsdagspasset med intervaller. 
De gick ju rätt bra,
Långpasset hade jag inte tänkt så mycket på.

Tjena.

Den sista milen fanns det inte mycket kvar i mina ben och jag tyckte det gick ohyggligt fort.
Jag slet som ett djur och som tur var hade jag Anna vid min sida som peppade mig.
Det var ju dessutom hyggligt varmt och det gjorde inte saken bättre.
Men skam den som ger sig...
Vi kom tillbaka till GIH med 26,e km i bagaget.
Utmärkt farthållning av Kattis och David och jag hängde på bäst jag kunde i kön tillsammans med Anna.
Phiew.

Trampade hemåt på cykeln och sen kan jag säga att det inte blev många knop gjorda resten av dagen.
Vi handlade lite och sen svängde jag ihop en hallon/blåbärspaj som försvann lika snabbt som den tillverkades :) hehe, rackarns gott.

Som tur är har jag en del tid kvar för planerad återhämtning innan laddningen för nästa äventyr börjar.
Idag är vilodag, spenderade lite tid efter jobbet min en gammal vän som ska springa sitt första Sthlm marathon nästa lördag :)
Jag blir så glad inombords när jag tänker på det loppet.
Älskar det så.
Det är mammas "fel" :)
Uppväxt med det och Sthlm mini-marathon.

Imorgon testspringer jag första varvet med min adept Lina som också springer loppet för första gången nästa helg.
Hon har legat i bra med träningen nu på slutet så jag är övertygad om att det kommer gå galant.
Självklart med lite smärta och jävlaranamma, men annars vore det ju ingen sport ;)

Imorgon bitti ska jag på hälsoundersökning och får inte ha ätit på minst 4 timmar innan......blir en rackarns tidig frukost 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar