torsdag 20 juni 2013

Biter ihop

Sitter vid matbordet, en kartong vindruvor, en flaska vatten och Gretchen Wilson ljuder ur högtalarna.
Rak i ryggen, avslappnad i axlarna och spänner de inre bukmusklerna.

Har ont i ryggen.
Förbaskat ont faktiskt.

Igår joggade jag till jobbet, en rackarns fin morgon.
Tranebergsbron bjöd på motsol, Kungsholmen på rödljus och Kungsholms strand en fantastiskt fin utsikt över till Karlberg.

Duschade, åt frukost och tog mig an dagen.
Mjahaaaaa.....
Kände igen den alltför välbekanta smärtan i ländryggen.
Det blir så ibland.
Har fortfarande, och kommer alltid ha, ärrvävnad från mitt diskbråck, som ligger och skaver och irriterar ibland.
Detta kan man underlätta genom regelbunden bålträning för att bygga upp musklerna runt omkring så att det skapas utrymme.
Det har jag slarvat med på sistone.

I tisdags var jag hos Maria K.
Där fick jag en kraniosakralbehandling. Något mysko men hjälper det så får hon göra i princip vad hon vill.
Denna behandling sätter igång en massa processer i kroppen och hon varnade mig för att jag kunde känna "gamla" smärtor.
Yepp, that I do.
Jag underlättar genom att rulla på spikboll, ligga på spikmatta, vila, dricka mycket vatten.

Huvudvärken försvann dock, den tackar för.
:)

Life ain't always sunshine and rainbows.


Jag och en av mina bästa, en kylig dag i Tallinn
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar