tisdag 18 juni 2013

Jobblunch, Mediamarkt och ett kort äventyr i tunnelbanan

Jesus vilken dag.

Inledde med att jogga till jobbet, den halvlånga vägen, ca 9,5 km.
En rackarns fin morgon.
Benen travade på, inte speciellt fort men det är aldrig meningen på morgonpassen.
Dessutom har jag ju inte så mycket val på transportsätt nu i och med att jag är minus en cykel....

Eller ja, inledde dagen egentligen med att sova de sista timmarna på soffan.
Stackars R har ngn dum infektion i halsen, = snarkar väldigt mycket.
Man tröttnar på öronpropparna.
Vaknade ungefär en gång i halvtimmen och kl 3 insåg jag att om jag ska få sova något så är det bara att traska ut i vardagsrummet.
Somnade som en stock och vaknade sen när klockan ringde :)

På jobbet tog vi långlunch och gick hem till en av kollegorna (Hornsbergs strand) och grillade, rackarns trevligt :)

Jag flexade ut rätt tidigt och tog mig iväg till Maria K för behandling.
Inga nålar idag ;)

Traskade sedan vidare till Mediamarkt som dragit ut på mitt ärende (ny iPod) i 9 veckor.
Var skapligt trött på det.
Fick iallafall en ny och sen kompenserade de mig med ett par bluetoothhörlurar!
Min tidigare iPod blev fuktskadad när jag sprang, inomhus. Har man inte kommit så långt i tekniken att man uppfunnit vattentäta mp3-spelare än?
Hursomhelst ska dessa hörlurar och adepter vara ur-och-skur-täta och klara det mesta. Det återstår att se ;)
iPoden själv kan jag då ha i säkert förvar i ngn påse i fickan.

Döm om min förvåning när jag sedan tog rulltrappan ner mot tunnelbanan och hela stället slocknade och stannade.....
Inte så länge som tur var men lite skraj blev jag :)

Väl hemma har det tagit oss en stund att få över musiken från iTunes till nya poden. 
Apple är sådär användarvänligt måste jag säga. Men men.

Huvudvärken har släppt lite och är förhoppningsvis borta helt tills imorrn.

Joggar till jobbet också, den längre vägen runt Kungsholmen, imorrn, ngn som är sugen att hänga på? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar