söndag 15 december 2013

Säsongsvila - och blicken framåt

Säsongsvila.

Jupp, jag gör inte många knop i träningsväg.
Det är lite konstigt.
Dagarna blir jättelånga helt plötsligt och ibland har jag svårt att fylla de.

Då löpar-porr-surfar jag och drömmer om häftiga lopp ute i världen :)

Jag har joggat två gånger den senaste veckan.
I tisdags morse och igår morse.

Det kändes skönt.
Samt otroligt prestigelöst, vilket är skönt.
Ingen klocka, ingen stress, inga kilometertider att hänga upp sig på.
Helvilan är över men jag tar det lugnt och gör det jag känner för fram till nyår ungefär.

I övrigt så försöker jag komma tillbaka in i mina bra rutiner. Jag erkänner att jag har slarvat lite med båda mat, sömn och timeing.

Julledigheten står för dörren (vad är det för uttryck egentligen?) och jag jobbar egentligen hela kommande vecka men funderar på att ta ut kompledigt torsdag och fredag :) vi får se hur mycket jag har betat av på att-göra-listan på onsdag.

Blickar framåt ja, det gör jag också.
Jag kikar på 2014; 
- vad som händer övrigt i livet, 
- vad påverkar upplägget, 
- vad vill jag göra, 
- vad vill jag inte göra, 
- vad har jag råd att göra (en stor faktor)

Många faktorer spelar in.
Jag känner lite att jag vill ha en annan sorts utmaning 2014.

Vi får se vad resultatet blir :)

Just nu har jag endast tre saker på agendan, varav en som jag satsar hårt på:
- Sandsjöbacka Trailmarathon 26/1, 64 km.
- TEC (Täby Extreme Challenge) 12/4, 100 miles (161 km)
- Stockholm marathon 31/5, 42,195 km

Bör nog kunna klämma in lite fler skoj saker :)


Foto: Privat


"The greatest pleasure in life, is doing the things people say we cannot do." 


1 kommentar:

  1. Jag tjatar inte alls men Grekland den 15-16 maj :-)
    Även om det nu var jobbet som satte käppar i hjulet.

    SvaraRadera