söndag 2 mars 2014

En holaballoo-vecka

I torsdags kväll kom jag hem från Boden.
Landade in från Luleå vid 7tiden och en timme senare var jag hemma.
Då stod det tacos och väntade på middagsbordet, han kan han min karl :)

Första veckan i Boden pusslade jag ihop träning och jobb väldans bra.
Andra veckan gick det mindre bra.
Skit rent utsagt.

Tidiga mornar, sena kvällar och 764 småuppgifter som skulle lösas under dagarna resulterade i 0 träningspass.
Hm, här kan man ju bli förbaskad för mindre.
Dock väljer jag att inte bli förbaskad.
Det blev som det blev.

Igår lördag blev det löpning. Ovanligt ostrukturerad sådan.
Sprang till Järvastaden/Ursvik, mötte upp Anna G, sprang en vända, lämnade av henne, sprang en mållös runda i Ursvik, vände hemåt, sprang på Anna G på väg hem till sig, slog följe och sen hemåt.
Weird. Visste inte vart jag skulle, hur länge eller hur långt. 
Men man kanske ska göra så ibland.
Var ute drygt 2h och andades frisk luft.

Idag premiärjympade jag på Friskis & Svettis Stockholm!
Nosade reda på ett intensivpass på F&S Hornstull.
Dock var ledaren inte på topp och rörelseglädjen den hade hon nog glömt hemma. 
Hursomhelst så var det ganska exakt två år sedan jag flyttade från Skövde och därmed tog ett uppehåll i att leda pass.
Detta kom jag på efter att jag hade bokat intensivpasset.
Jaja, vad är det värsta som kan hända tänkte jag. 
Jag kommer ju inte att dö  i alla fall :)

Slängde mig på hojen, svängde förbi jobbet och lämnade av grejjer jag haft med mig i Boden, hämtade jympaskorna och trampade vidare till Hornstull (mysko sådär att ta sig över Västerbron när det inte är Sthlm marathon).

När jag kom hem stod middagen på bordet, igen.
Han kunde igen min karl :)

Nä, denna vecka som kommer blir det ordning på torpet igen.
Imorrn blir det jympa med härliga Katarina inne i City, därefter attackerar jag gymmet.
Efter det ägnar jag mig åt tempohöjningar, backträning, distans, morgonlöpning och till helgen drar jag ner till Jönköping och våldgästar fina Emelie.

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar