måndag 21 juli 2014

Semesterträning, Polish style

Åter i Sverige efter en dryg vecka på rull.
I måndags rullade vi från Skövde ner till Ystad för att ta färjan över till Polen och Swinouscjie (återigen osäker på stavningen), dagen efter körde vi österut genom ett landskap som påminde väldigt mycket om det svenska.
Vi anlände till hotellet i Gdynia på eftermiddagen och drog sedan efter ett effektivt styrkepass på ett närliggande gym till Sopot för att möta upp syster med familj.

Den norra delen av Polen är rackarns fint och Gdynia, Sopot och Gdansk har i princip växt ihop.
Vita, djupa stränder, kall öl och god mat fanns det gott om.

Förra veckan var andra veckan på  mitt schema.
Inledningsvis så tror jag alltid att det är mycket lättare att planera in träningen när man är ledig, det finns ju så mycket tid över, men i slutändan är det inte alltid så. När man är ledig, och kanske framförallt utomlands på semester, är det en massa annat som smyger sig in och helt plötsligt är klockan 19, man är svinhungirg och tung i huvudet efter en varm dag.
Men det gick rätt bra ändå.
Vi planerade dagen innan hur vi skulle lägga upp det beroende på vad jag hade på schemat.

Tisdag: Styrka, ben
Onsdag: 12 km distans
Torsdag: 14 km distans stegrande i tempo, ett jättekul men svårt pass då jag hela tiden ökade tempot med ca 10 sek varje kilometer.
Fredag: Styrka, rygg och axlar + 12 km distans
Lördag: 30 km distans, detta fick ske innan frukost för att hinna klämma in ett strandbesök innan det var dags att bege sig till färjan som skulle ta oss hem till Sverige. Dessutom har ju Polen någon förkärlek för att lägga någon form av betongplattor på sina cykelbanor. *What's that about???* vilket gjorde att det var ett par stela ben som återvände till hotellet.
Söndag: Distans 12 km, som råkade bli 13 km.

Det var varmt i Polen.
Jag gillar ju inte värme
Jag har blivit än mer nog med att dricka regelbundet och ha med mig energi, även om det är ett kortare pass jag ska ut på så är det dumt att riskera något.

Nu sitter vi på tåget från Skövde till Stockholm. Det blir några dagars mellanlandning innan det bär av upp till Borlänge för några dagar innan semestern avslutas med Skövde igen och ultrafestivalen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar