fredag 25 mars 2016

We all need a place to call home

Jag är hemma i Borlänge över påsk. Viktigt brudtärneuppdrag idag; det ska provas och förhoppningsvis inhandlas brudklänning. Ohmygod Ohmygod Ohmygod.  :)

I övrigt så är det rätt skönt att komma hem. Jag sover i mitt gamla flickrum, jag och mamma äter frukost i verandans uterum, dricker alldeles för mycket kaffe och bara är.

Mamma är alltid mamma och hemma är alltid hemma. Men det där med hemma ändras ju och behöver inte alls vara samma ställe där man växte upp. För mig är det så mycket fina minnen som är förknippade med det här huset så för mig känns det varmt i magen att komma hem.
När vi var små byggde vi rutschkana i källartrappan med madrasser, pappa hade en luftgevärsbana inomhus  (den är iochförsig borta sedan ca 20 år pga en dörr som byggdes igen), och när jag och min syster hoppade studsmatta nere i källaren. Hehe.

De senaste tio åren har jag, tillsammans med Rikard bott i Göteborg, Skövde och nu sedan fyra år bor vi i Stockholm.

Home is where my heart is heter det visst. Jag är så otroligt glad varje gång jag får vakna upp bredvid den fantastiska mannen som jag har i mitt liv <3
Där är hemma för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar