söndag 20 mars 2016

Countdown

I skrivande stund är det :
- 41 dagar kvar till 24h-loppet i Basel 
- 125 dagar kvar till min bästa vän gifter sig
- 216 dagar kvar till Europamästerskapet i Albi i Frankrike
- 468 dagar kvar till Världsmästerskapet i Belfast på Nordirland

...just ja, det är också 15 dagar kvar till vi får nycklarna (eller ja, får och får, betalar en jäkla massa pengar för) till vår alldeles egna lägenhet! (och 20 dagar kvar tills vi flyttar).

Det händer alltså lite nu.
Det är också full fart i skolan. Jag läser Idrottsvetenskap 2, som inkluderar rörelselära, en teknikanalys samt lektionsplanering för tre stycken progressiva lektioner inom egen idrott.

Full fart på de flesta fronter and I like it :)

Träningen går bra, avrundade en hyfsat tung vecka idag med 18 km i distansfart. Benen var väldigt sega till en början men kom igång efter några kilometer och räddade upp situationen så att jag hamnade på ett bra snitt till slut.
Därmed också sagt att jag är rätt trött. Men med rätt mat, sömn och rätt människor runt omkring mig så fixar jag det mesta <3

Mina tånaglar överger mig en efter en, en till verkar ha lämnat in sin avskedsansökan men inte hoppat av fullt ut än.
Först tänkte jag att de väl kunde vänta tills efter loppet, fast å andra sidan kanske det är bättre att de inte är där överhuvudtaget. Helt ärligt börjar jag tröttna på de. Kanske dags att få de att försvinna för gott. Vilket i och för sig innebär att jag aldrig kommer kunna ha open-toe-shoes ever again.
Vilket iochförsig inte är någon större förlust kanske.

Men Basel då.
Som sagt.
41 dagar kvar, vilket innebär 40 dagar kvar att förbättras på.
Med mig kommer jag ha världens bästa support, Helen.


Hon tyckte vi borde ses.
Mjaha sa jag, jag tackar aldrig nej till att få kramas med Helen men initialt tänkte jag att det räckte att prata ihop oss dagen innan. :) hon vet målet och hon vet exakt hur jag fungerar.
Vi är rätt ruttade på det här nu, det blir det tredje 24h-loppet som Helen är med mig på, ett 6h har vi gjort också.

När jag hade sprungit (ok, springa var nog att ta i) mitt första 24h-lopp mötte hon upp mig vid stationen i Skövde och skjutsade mig hem (jag hade 600m hem från stationen), såg till att jag kom upp i lägenheten och gav mig en mjukisåsna, "För att du är lika envis som en",  och en 2kilos godispåse med mitt favoritgodis i. ¨
Det är kärlek det.

Hursomhelst så ska vi ses, i och med att hon bor i Skövde så gör vi en kompromiss och möts på halva vägen, i Örebro och slår våra kloka huvuden ihop.

Skepp ohoj


Det är ju sjukdomstider så jag passar på att dra i mig lite ginseng-te jag köpte i Korea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar