onsdag 17 september 2014

En parentes...eller ett par

Bryter av berättelsen från Alperna med ett helt vanligt blogginlägg.

Where to begin; aaah, jobbet!
Inryckshysterin på det nya kompaniet (mitt kompani) (kompani=stor hord av kadetter, kadetter=blivande officerare) har lagt sig och vi i kompaniledningen (kompaniledning=arbetslag) börjar hitta rutiner för det ena och det andra.
Detta tillåter mig att vara mer flexibel i mitt arbete och arbetstid. (=mycket bra).


Civilt då? Nu efter TransAlpine (som jag fortfarande försöker smälta) styr jag om blicken och fokuserar nu på MVM (militärVM) i marathon som går av stapeln i Eindhoven söndagen den 12/10.
Vilket alltså innebär att jag ska försöka bli lite snabb.
Phiew.
Ingen lätt uppgift.

Förra veckan var jag till stor del förkyld och mådde inget vidare. 
Denna vecka däremot är jag tillbaka och det med besked!

I måndags körde jag korta intervaller; 1-2-3-4-3-2-1 minuter på 1km-slingan på Karlberg. På eftermiddagen följde jag upp ett fyspass med kadetterna och därefter attackerade jag vikterna i gymmet. Ben stod på schemat vilket resulterade i en dj*vulsk träningsvärk igår.

Igår hade jag vilodag och passade på att börja dagen med yoga för att lindra ovan nämnda träningsvärk. 
Det var ett halvbra pass tyvärr =/ men jag förgyllde min egen morgon genom att nästan fnissa på mig när vi låg i "Gräshoppan".

Hihi.

Gräshoppan.

:)

Imorse ringde klockan 05.30 för första transportlöpningen på länge.
Det blev långa rundan i och med distans 15 km på schemat och den halvknackliga sömnen var som bortblåst när jag tog mina första steg i riktning mot Karlberg (ok, det kanske tog 500 m).
Gled uppför Bällstabron (har alltid trott att den hette Ulvsundabron?) som ingenting och trippade uppför både backen innan Tranebergsbron och själva bron som en liten iller.
Vad hände här? :)
Jag var på sjukt bra humör när jag kom fram till jobbet och det höll sig resten av dagen.

Passade även på att köra ett thaiboxningspass i eftermiddags med min kollega G som ställer upp och pucklar på mig ibland.
Dock var inte varken reaktionsförmågan eller stryktåligheten (den lilla jag hade övat upp innan sommaren) med mig idag.
Scheisse.
Kände mig nästan rädd.
Det blev lite bättre under passets gång och överkropp och axlar fick sig en rejäl omgång, så jag skippar nog att ta ner kaffeburken från hyllan imorgon bitti.

Samtliga pass hittills i veckan har genomförts med sjukt bra känsla!

Inatt åker R till Biarritz på konferens, vilket innebär att JAG är gräsänka i helgen. 
Hmmm, när hände det sist? Det är ju jag som brukar åka bort på helgerna.
Man kanske skulle börja jobba privat? 
När jag åker på saker med jobbet får jag mest åka till skjutfält och bo i barracker.
Men men, tur att det jämnas ut lite i det här hemmet då :)

I helgen är det Black River Run! 50 eller 100 miles i Västerås.
Coolt.

Jag är inte anmäld men blev helt plötsligt väldans sugen på att tävla.

.....Tror dock inte coach tycker det är en sådär överdrivet bra idé :) 

Kolla in den här, har snöat in lite på låten från Frozen :) mycket bra!


https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=moSFlvxnbgk

1 kommentar:

  1. Du kan ju alltid åka till Västerås och hjälpa Carina och mig :)
    Om du nu inte har annat för dig

    SvaraRadera