onsdag 18 april 2012

The core

Idag vaknade en trött och något stel Maria  kvart i 5..........mindre kul. Vände och vred mig och slumrade i omgångar fram tills klockan ringde en timme senare.
Frukost i form av fiberhavregrynsgröt garnerat med skivad banan och blåbär, en apelsin till det och hej vad det går. Gott gott gott.

Var tydligen tidseffektiv för jag hann vika lite tvätt innan det var dags att gå.

Boll-corepass på jobbet idag på förmiddagen, rackarns bra för min lilla rygg tror jag. Utmanande och jobbigt, the way I like it.
Sitt på bollen, vippa bäckenet utan att röra överkroppen, lyft en fot, lyft två, lägg på armar, blunda gärna, skottkärra med fötter på boll, lyft en, dra fram och in under dig själv, upp-fram-in-under, planka på bollen, rulla fram på tårna, rulla bak, spänn magen, och så håller vi!
Fram på bollen, lyft parallellt armar och ben, håll still ,lyft en till arm, sträck och håll.....
"Kom ihåg nu, saaaaaakta" instruerar Åsa, det är först då de små inre musklerna aktiveras.Satan vad de små musklerna fick jobba.

 Balansen var inte riktigt med mig idag, gjorde några mindre graciösa stabiliseringsförsök när jag höll på att rulla av bollen, men de däringa små musklerna fick sig nog en omgång ändå.

Skönt med ett lågintensivt pass då kroppen som sagt var lite mör efter stationspasset igår, baksida lår har tydligen tagit stryk och så har jag någon mysko träningsvärk i vänstersidan av halsen (?)

Världens godaste biffar till lunch idag från middagen igår som min kära syster hade lagat, plus rotfrukter, broccoli och gräddsås, mumsigt värre!


För övrigt har jag lämnat återbud till uttagningarna till Gladiatorerna, det visade sig att inspelningarna (om man nu mot förmodan skulle komma så långt) ligger i mitten av juni. No can do. Tänker inte riskera VM-starten och dra på mig ngn dum skada för att jag vill leka stor och stark ;)

Det kommer nog en till säsong, eller så finns det säkert något annat lajbans att hitta på :)

2 kommentarer:

  1. Tråkigt det där med Gladiatorerna, men som sagt. Du har ju betydligt större utmaningar än det på gång. :-D

    SvaraRadera
  2. Helt rätt även om det var tråkigt. Gladiatorerna får man faktiskt se som en lek.

    SvaraRadera