lördag 28 april 2012

En fantastisk dag på många sätt

Idag är faktiskt en fantastisk dag! På många sätt som rubriken påvisar :)

Till att börja med blev maten igår rackarns bra,  vi inledde med toast skagen med löjrom (har aldrig köpt löjrom i hela mitt liv men nu vet jag inte om jag någonsin kommer att köpa något annat).
Därefter lammstek späckad med vitlök och färska kryddor, brocolli/blomkålspuré samt ugnssteka rödbetor. Undrar hur mycket brocolli jag äter varje vecka egentligen, vill nog inte veta :)
Smarrigt värre! 
Kikade ut imorse och såg att solen sken, bara det är ju en anledning till att det är en fantastisk dag!

Inatt sov jag även himla bra, vaknade av mig själv vid halv 8 men gjorde inte många försök till att gå upp. Slumrade vidare till halv 9 då jag gick upp och gjorde frukost.
Hade bestämt löpardate med Anna Grundahl kl tio, till en sån date vill man inte vara sen ;)

Vi utgick från Fridhemsplan, därefter Tranebergsbron och Bromma, bort mot bron över mot Solna, sen tog vi vägen längs vattnet bort mot Karlberg, bestämde även oss för att runda Kungsholmen lite halvt och på slutet blev det en sväng på gamla delen av Stockholmm marathon-banan, från Stadshuset och Flemminggatan mot St.Eriksplan. Vek av ner mot Centralen och fick ihop ganska exakt 20 km i ett bra tempo. Under den tiden hann vi prata om båda ditten och datten. Livet, träning, VM, mat, utrustning, Stockholm och ja, vi fick nog in några samtalsämnen till.

Anna har ju en gedigen bakgrund inom multisport, det är lite som att umgås med orienterare, man vet liksom lite vad man får. Nästan som en Big Mac på Mcdonalds, fast utan allt äckligt...
Orienterare är vana att vara ute på tävlingar i skitväder, att bo trångt och att det är lite bökigt, de duschar allt som oftast i ngn skola efter tävlingar, alternativt under en slang utomhus. De är liksom inte så kräsna, och lera är ju nästan deras bästa vän.
Lite samma sak med multisportare, ju värre desto bättre som Anna uttryckte sig :) haha, my kind of girl. Jag och Anna kommer nog ha väldigt trevlig på eskapader här framöver.
Samanfattningsvis en mycket bra start på dagen.

Väl hemma så blev det stretch, dusch och mat. 
Nu sitter jag på balkongen i en solstol och har det allmänt bra i sällskap av mig själv. Dricker vatten med en citronklyfta i och knaprar på lakrits som jag fick av fina Carina i onsdags. Vi fick varsin superfin presentpåse från en lakritsaffär på Sveavägen. Sicken tur, jag älskar lakrits! Det här är ju tillochmed kvalitetslakrits!

Idag är sista dagen som inneboende :) Imorgon hämtar vi nycklarna, säger hej till Södermalm och kan för första gången på 6 år titulera oss sambos på riktigt:) Kärlek på hög nivå!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar