fredag 13 april 2012

TGI Friiiiiiiiday :)

Ja egentligen inte så himla farligt, har haft en rätt så behaglig dag på jobbet. Lagom belastning med arbete och dagen avslutades med fys så att Kommendören Lüning kände sig, citat, "som att han var i armén".
Bra! Då har jag lyckats infånga rätt känsla :)

Lämpligt nog hade ju Kommendören (40+, flottist och  "tendens" till "gubbkula") kommit och frågat mig igår om vi inte skulle springa intervaller idag, jajjemän, inga problem svarade jag.
Satt vid mitt skrivbord på förmiddagen och finulade på vad jag skulle hitta på. Inledningsvis tänkte jag 70/20 nere på Östermalms IP. Effektivt, jobbigt, men mindre kul. Blickarna drogs istället mot Ryttarstadion, jag har himlans fin utsikt ditåt. Så när tiden för passet närmade sig började det regna också, haha, perfekt.
Lösningen blev löpintervaller 300m, därefter 100 repetitioner, (valfritt hur många mellan; armhävningar, burpees, situps, upphopp). Därefter löpning igen - 90 repetitioner, hela vägen ner till 0. :)
Vi (jag) valde en sand/sågspån/grus/jord/hästskits-belagd paddock (?) och körde igång, och halleluja ingen känning i benet. Iof inte så lång löpning som ett vanligt pass, men ändå :)

Kommendören och kaptenen, som nog undrade vad hon hade gett sig in på när hon tackade ja, var båda; trötta, skitiga och svettiga när passet var klart = Maria nöjd.
Själv var jag också, trött, skitig och svettig = Maria nöjd!

Jaha och vad händer, jo när jag sitter och funderar på vilken bild jag skall lägga till det här inlägget så ringer de och vill att jag kommer på uttagningarna till Gladiatorerna :D haha, kommer med all säkerhet ryka efter första gallringen, men kul ska det bli!

Man kanske blir såhär efter att ha mött Gladiatorerna?  
Såhär blev jag iaf efter slutsignalen på Bislett 24h :) 


Skit också, jag har sand i öronen...

3 kommentarer:

  1. Kör du slut på dom på HKV :-)
    Du får ju springa ifrån Gladiatorerna, sen får du försöka få att hinderbanan ska tas en så där 20-30 gånger så ska du se att du är ensam kvar ;-)

    SvaraRadera
  2. Kul läsning! Hoppas det går bra med uttagningen!

    SvaraRadera
  3. "trötta, skitiga och svettiga när passet var klart = Maria nöjd.
    Själv var jag också, trött, skitig och svettig = Maria nöjd!
    Jag bara undrar om "Kommendören (40+, flottist och "tendens" till "gubbkula")" var likla nöjd?
    Det lär märkas på om han ber om fler fyspass eller ligger ruskigt lågt med det snacket vid fikabordet...
    Men, det är klart ber man om det fredag den 13:e så gör man muaha, ha, ha, ha. Härligt jobbat Maria!!! Kram//Susann L i Skövde

    SvaraRadera