lördag 21 april 2012

Tack för idag benen

En  härlig lördag i Stockholm, det var vad det var idag :)
Min kära mor hade anlänt igår och idag vankades således långfrukost. Syrran drog ut och sprang innan frukost (go Anna) och sen blev det gröt, kesopannkakor, kaffe, dinkel-och-äppel-bröd, ägg, apelsiner och lite annat som fick plats på bordet.

Syrran och mor Jansson drog iväg och shoppade och jag och min bättre hälft drog oss inåt Söder. Traskade omkring och umgicks och hade det allmänt bra och mysigt.
Åt lunch och fikade och drog oss senare tillbaka till Hökarängen.

Jag hade planerat ett lite längre pass idag men det tog lite tid innan jag kom iväg. Mitt hjärta hade ju lagt sig i soffan och läst och han var såg så gosig ut att jag inte kunde låta bli att attackera honom och attackkrama honom några gånger innan jag äntligen hoppade i tightsen och drog iväg.

Satte av mot Gullmarsplan, därefter ner mot Årstaviken där jag passerade några äldre herrar som satt och rökte något man tände uppifrån (!) hummmmmm, oj sicken fart jag fick, inte för att de tog någon större notis om mig, de var i någon annan tillvaro tror jag....
Mötte en hel del löpare, jag blir så glad då :)
Blir ännu gladare när jag möter tjejer som är ute och springer, de kan man oftast fånga blicken på och får man ett leende tillbaka blir jag lite extra varm inombords.

Lite disigt och grått idag, men va tusan, det kan ju inte vara sol varje dag, lika glad för det är jag men gladast är nog räven

Upp mot Årstafältet där det blåste lite och jag var glad att jag hade tagit jackan (rosa favvo-Salomon självklart). Segt i backen upp mot Östberga, sneglade på klockan och insåg att detta gick ganska fort (med mina mått mätt)
Svängde ner längs Huddingevägen och var inne i ett flow igen.
Lite segt var det på cykelbanan längs Örbyleden men inget som störde.

Aaaaaaaaaahhh sista sega backen tillbaka till syrran efter Hökarängens centrum och svosch så var jag "hemma" igen.
Drygt 17,5 km på 1.24 som kändes väldans bra, ingen känning i benet och middagen stod nästan på bordet när jag kom hem :)

Efter passet; ett glas med mjölk, 1 dl havregryn och 2 msk kesella + en banan

Ikväll blir det faktiskt soffhäng och en film, "The Hangover" går på 5an. Muahahhahaa, ruskigt rolig film faktiskt, can't wait to see it again.

Haha, har dessutom bestämt date med Miranda till veckan. På torsdag vankas det alltså spy-tusingar på Sumpans IP :D jag kommer ju med all säkerhet inte kunna gå dagen efter, men vad tusan, gå kan man göra sen, jag är ju löpare!

Tack för idag benen! 

1 kommentar:

  1. Så roligt att du bloggar, då kan jag ha lite koll på dig trots att du bor så långt borta...=) Hoppas allt är bra!! Kram!!!

    SvaraRadera