fredag 20 april 2012

"We all live in a yellow submarine, a yellow submarine, a yellow submarine......"

Igår smög det banne mig in sig en vilodag! Ibland frågar folk om jag tränar varje dag, då brukar jag svara att det är strävan, men att det alltid lyckas smyga sig in någon vilodag här och där. Igår var en sådan dag.


På agendan stod tjänsteresa till Karlskrona, min chef, tillika Marininspektören ;) , och nästan hela staben är på en stor ledningsövning nere där. Jag hade en del saker han behövde briefas om och jag och adjutanten bestämde oss således för att dra söderut.
Taxi till Bromma och en timme senare i Ronneby. Bil till Karlskrona och sen började det blåsa och regna. Mmmmmmm, mindre trevligt. 


Fick the grand-tour of Karlskrona från norr till söder och öst till väst. Lärde mig massor (eller ja, iaf det mesta Dennis kunde om de olika fartygen) och höjdpunkten kom vid 14.31 då vi mötte upp Sekonden på HMS Gotland (ubåt) och fick en guidad tur på henne. GRYMT!!! :) 
Undrade i mitt stilla sinne hur gladiatorn Atlas (a.k.a. Roger Zapfe) en gång hade fått plats där, visserligen i torpedrummet, men ändå......


Hann även att säga hej till ett par gamla kursare, de var sig lika :) och hann byta några ord med min fina Paula! Tyvärr inte många minuter men jag hoppas vi snart kan ses igen! 
Jag och Paula sprang vårt första 6h-lopp och första 24h-lopp tillsammans, dessutom åkte vi förra året till Afrika och sprang Kilimanjaro marathon
Där hade vi även en ytterst äventyrlig upplevelse som innehöll en kackerlacka, en kamera och en trail-sko :D haha, men det är en helt annan historia.


Jag hade packat träningskläder men tyvärr tillät inte schemat detta, ibland går arbetet före.


På vägen hem lyckades jag dessutom få platsen vid nödutgången, således kunde jag helt sträcka ut benen ;)


Mycket skönt! 5 min senare sov jag som ett barn




Imorse besökte jag min naprapat (eller ja, blivande, går på Naprapathögskolans klinik), min sätesmuskel krampar inte längre :)  wiiiiiieeeh, duktig Maria, jag hade gjort min läxa tydligen :)
Ska självklart fortsätta stretcha mycket och bra och så fick jag även övningar för att stärka sätet. Mycket bra.
Har fått tillåtelse att öka träningen igen, jag ligger lågt resten av veckan (endast ca 10-11 km/pass), men nästa vecka ökar jag och beräknar vara tillbaka på normal träningsdos v18 :)


Blä för vädret för övrigt, snöregnade imorse, då var jag glad över mitt nyinskaffade regnställ från The North Face.


Hmm, ser dock lite bedrövad ut, som en dränkt katt ungefär, men jag lovar jag var tokglad! :)

2 kommentarer:

  1. Lika bra du lär dig direkt.
    Det blåser och regna alltid i Karlskrona :-)
    Och skulle det mot förmodan inte göra, de så är du förmodligen någon annanstans ;-)

    SvaraRadera
  2. Skitkul att läsa din blogg! Du skriver väldigt bra! =)

    SvaraRadera